dinsdag 28 december 2010

Van printer- tot dakgootperikelen

Al eerder was ik aan het dubben om een nieuwe printer wel of niet te kopen omdat die ik nu heb, niet erg goed meer functioneert. De printers zijn tegenwoordig niet meer zo duur en het gaat vooral om het bedrag van de toners en cartridges waar het geld voornamelijk in gaat zitten. Na maanden niet meer thuis te kunnen printen, moest ik regelmatig andere oplossingen zoeken en dat was toch wel soms erg vervelend moet ik zeggen. Ook een kopietje snel ergens anders laten maken, tikt dan weer aan. Dus na de kerstbonus alsnog besloten om een gedeelte hiervan voor een printer te reserveren en de rest weer bij het gespaarde over te hevelen voor de klussen van komend jaar.
En dat is ook hard nodig, want ik telde gisteren maar liefst 8 lekken in mijn dakgoot! Toen ik hier kwam wonen, waren het er vijf en heb ik de dakgoot geheel laten vervangen. Daarna niets dan ellende. Om de paar jaar weer lekken. Deze waren twee jaar geleden nog gemaakt! Ik word er niet goed van! Al dat gedruppel op vensterbanken en erkers waar je 's nachts niet van kunt slapen. Het slaat zelfs onder de kieren door naar binnen, met alle narigheid van dien met water langs de muren en door het plafond van de keuken. Ook dat moet ik weer opnieuw zelf gaan latexen en verven. De dakgootreparatie laat ik doen, omdat ik niet zo hoog op de ladder durf.
Dit keer moet de dakgootlekken ook weer direct aangepakt worden, wanneer het weer het een beetje toelaat. Al met al vreselijke spijt dat ik de eerste dakgoot toen heb laten vervangen, want het is alleen maar erger geworden. Deze laat ik daarom ook niet vervangen ook al is dat altijd 'hun' eerste advies (na het horen hoe jong deze nog maar is, komen pas andere voorstellen). De lekken moeten weer gewoon gelast worden en niet dichtgesmeerd met een of ander soort 'kauwgom' of 'plakband' want dat helpt echt niet. Het lassen helpt dan wel weer voor een jaar of vijf.

Maar ik had het over een printer... en die heb ik inmiddels toch in de aanbieding gekocht, ondanks mijn koopstop. Dit is toch heel wat anders dan geen kleding meer kopen.

5 opmerkingen:

  1. Een printer is bijna zo "gewoon"als een stofzuiger. We gebruiken toch ook niet meer een bezem en veger+blik?Succes met die goten. Hopelijk heb je niet te veel schade van de lekkage. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je geen garantie op de vorige dakgoten. 2 jaar is toch wel erg kort als ze nu alweer lekken.
    En inderdaad een printer in huis is toch wel erg handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch even goed doorvragen waarmee ze het gaan denken te repareren. Ook wij hadden een lekkende dakgoot, en gewoon lassen had niet zo veel zin volgens de goten-mijnheer. Hij heeft er nu een soort band ingelast (hoe het heet weet ik niet), die de werking van het lood opvangt. Volgens hem moet de goot nu zeker 10 jaar meegaan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben een printer van de rommelmarkt daar kan zelfs fotopapier in voor 1 euro. Inderdaad de inkt is duur. Lekke goten is afschuwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ellende met die dakgoten. Sterkte!

    Wij hebben vorig jaar een nieuwe printer gekocht. Drukt ook foto's af, maakt kopietjes en nog meer. Ik ben er heel blij mee.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.