dinsdag 21 december 2010

Kasboek bijwerken

Een van de eerste projectjes die ik in vakantie wilde doen, was weer mijn kasboek gaan bijwerken. Daar ben ik vandaag weer mee begonnen! Ik hoef maar tien bonnetjes per dag dan te verwerken dit jaar, maar doe er natuurlijk meer voor het geval ik een dagje over wil slaan.
Voor je het weet zijn er weer wat weken voorbij met de nodige bonnetjes en afschriften. Tot nu toe werk ik dat altijd weer netjes bij met terugwerkende kracht (meestal in de vakantie), omdat ik gewoon de cijfertjes wil weten wat en waaraan mijn verdiende geld naartoe gaat. Ik doe dit al vanaf 2005 en dat bevalt me prima.
Ik gebruik daarvoor het gratis kasboek op internet. Heerlijk dat zoiets gratis wordt aangeboden en ook nog steeds gratis is gebleven. Toch zou ik wel wat nieuwe mogelijkheden erin willen hebben.
Ik haal geen gegevens vanuit mijn betaalrekeningen van de bank, maar doe dat nog steeds handmatig. Ook al wordt dat nog zo gezegd dat dat veilig zou zijn, toch liever deze omweg.
Er zijn natuurlijk meer gratis kasboeken op internet en gisteren vond ik er weer een waarover goede berichten te lezen zijn. Ik zit te denken om dit kasboek (yunoo) er naast in te vullen. Dat is wel even dubbel werk, maar dan zie ik tenminste wel alle mogelijkheden wat zo'n programma me kan bieden. Daarna kan ik besluiten nog even zo nog dubbel verder te gaan of over te stappen of alleen trouw te blijven aan de eerste. Ik moet hierover nog eventjes nadenken, maar nieuwsgierig ben ik natuurlijk wel! Een programma van vijf jaar oud zonder vernieuwingen doet nu erg oud aan namelijk.

5 opmerkingen:

  1. WAt goed,dat je dit zo trouw doet. IK heb deze maand wel weer eens alle vaste lasten opgeschreven. Om te vergelijken met wat volgend jaar de bedragen zijn. Groeten IZerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga gelijk eens kijken wat dat voor kasboeken het zijn. Bedankt voor de tip!
    x Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je het zo invult. Consequent zijn is toch echt het belangrijkste, ongeacht welk systeem je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier heb ik nooit last van de boekhouding omdat mijn man dat altijd doet. Soms ook weleens lastig want ik weet niks van de hele financien. Hij betrekt me er wel bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.