vrijdag 29 maart 2024

Zagen en plakken

Het keukenblok is eigenlijk aan vervanging toe na zo'n 78 jaar... Om bepaalde redenen kan dat helaas nog niet en daarom moesten we het e.e.a. heel nodig repareren. Een plank tegen de gootsteen moest dringend vervangen worden. We hadden een paar jaar geleden een lekkage door loslatende steentjes, die toen allemaal vervangen werden. In de schuur hebben we een geschikte plank en lat gevonden. Mooi nog gerecycled ook nog. Het probleem was even om de nieuwe elektrische zaag te kunnen hanteren. Ik had al zeker 40 jaar er eentje in gebruik met nog steeds hetzelfde zaagje erin. Naar tevredenheid vaak gebruikt. Echter vorig jaar had ie toch echt de geest gegeven en had ik een nieuwe gekocht. Na wat puzzelen samen met mijn dochter wisten we hoe het te kunnen hanteren. Beetje anders dan de andere. Daar ging ik... kijkend naar het streepje voor de zaag om het potloodstreepje te volgen. Echter het was scheef, dus volgde ik toch maar het zaagje bij de potloodstreep. Nu ging het een stuk beter. Het was maar goed dat het latje lang was,.. Na 3 pogingen ging het goed en was het stukje lat goed recht gezaagd om tussen de plank en lade te komen. Eerste stuk was volbracht, nu de plank die voor de gootsteen moest komen. In één keer goed. Na nog flink schuren, was het de beurt voor mijn dochter het verder over te nemen en werd alles gemonteerd. Niet gek, best goed gelukt door duo kluns en kluns. Nee hoor, we zijn best handig als het erop aan komt. Het eerste verflaagje zit erop en het voldoet voorlopig prima. Het kostte meer geestelijke dan lichamelijke energie. Het was eigenlijk best snel gemaakt. We hebben elkaar aangevuld met onze ervaringen en kennis. Ik wist wel dat het ons zou lukken!
 

2 opmerkingen:

  1. Fijn he om zo weer wat op te knappen. Dan kan je met zoveel voldoening er elke keer naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.