maandag 18 maart 2024

Energie meevallertje

Gelukkig heeft het bezuinigen op gas toch wat opgeleverd afgelopen jaar. Ik zat inmiddels al op 517 per maand en het jaar daarvoor op ruim 600. We hebben netjes de cv op 19 gezet en om 7 uur ging deze op 16 op hele koude dagen en anders veel lager. Op dagen dat ik alleen was, trok ik een extra vest of trui aan en wachtte erg laat met de cv aan te doen. Als ik het heel koud had, verwarmde ik het bij met een kacheltje en ging eerder naar bed.

Ik vind het eigenlijk te koud 19 graden, maar je moet toch wat met zo'n maandelijks hoog bedrag. Dan is zelfs de afwas doen lekker aan je handen. Dat heeft nu eindelijk vruchten afgeworpen want ik zit nu op 379 ( nog hoog, maar het is niet anders) per maand en krijg 1100 euro terug. Dat kan ik goed gebruiken voor de kosten van de dierenarts en/of tandarts.

Voor stroom moest ik 14 euro bijbetalen dat valt nog mee daar ik met koude dagen de kamer verwarmde met een elektrisch kacheltje.
 

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig zeg, ik vind het knap van je om zo een ommekeer te maken. Maar het werpt zijn vruchten af. Nu lekker naar het voorjaar en hopelijk minder (bij)stoken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.