donderdag 23 december 2010

Tandenborstel

Ooit waagde ik me aan elektrische tandenborstels, zowel van goedkope versies als van bekende merken waarvan overal borsteltjes van te koop zijn. Helaas vond ik het nou niet bepaald sneller gaan dan zelf de borstel steeds heen en weer te bewegen. Ik probeerde door te zetten, omdat immers de tandarts had gezegd dat er zo veel meer draaibewegingen werden gemaakt en dus goed voor m'n tanden en kiezen. Ik merkte echter totaal geen verschil omdat ik na een paar dagen van een nieuw apparaat altijd al weer zelf mee moest draaien. Bij anderen zie ik toch echt dat dat anders gaat. Ik heb echter wel vaker ruzie met elektrische apparaten, dus zo vreemd sta ik er ook weer niet van te kijken als het anders werkt dan normaal en moet ik me daar maar gewoon bij neerleggen.

Nadat het laatste borsteltje versleten was, ben ik weer gewoon teruggegaan naar de ouderwetse tandenborstel. Geen zoemend bijgeluid meer, geen batterijen meer nodig of elektrisch oplaadapparaat. Ik denk ook wel dat dit uiteindelijk voor mij ook de goedkoopste vorm is in vergelijking met het bedrag wat ik er al aan die elektrische heb uitgegeven.

Tegenwoordig heb je ook zoveel verschil in gewone tandenborstels. Ik waan me een beetje in een sportschoenenzaak. De ene is nog flitsender dan de andere. Allemaal om de beweging in de vormgeving aan te geven, wat buigzamer te zijn dan een ander. Maar mij gaat het niet om de steel, maar om het borstelgedeelte eerlijk gezegd. Van de ene borstel liggen de haren al plat als je er maar naar kijkt, ik bedoel eerlijk gezegd één keer gebruikt. Die zijn natuurlijk als je gaat logeren of op vakantie gaat. Daarom toch maar een flitsende uitgekozen en per twee verpakt. Het bevalt me weer meer dan prima om deze te gebruiken! Voor mij dus nooit meer een elektrische tandenborstel of eentje op batterij.
Nou vraag ik me natuurlijk wel af of ik de enige ben die weer terug is gegaan naar de gewone tandenborstel...

7 opmerkingen:

  1. IK ben zo'n type als jij. Ik weet zo'n borstel binnen de kortste keren naar zijn grootje te helpen. Mijn man doet al jaren met zijn electrische borstel. Die van mij ging nog geen 3 maanden mee. Ik poets dus tegenwoordig weer met een gewone tandenborstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik poets met beiden.Mijn electrische tandenborstel gaat lang mee,gelukkig. Ik gebruik hem,op aanraden van de mondhygieniste. Maar ik vind die trilling zo akelig in mijn mond.Dus doe ik het maar één keer per dag. Groeten IZerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier kiezen we toch echt voor een electrische, je kan achter in ook veel beter poetsen. Maar dat is persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ik lees je stukje over elektrisch poetsen. Ben je lid van Insiders of buzzer? Ik mag nu nl. de SonicareFlex uitproberen van buzzer. Dat kost je dus niets. Als je meer wilt weten, mag je me mailen. mvb69@kliksafe.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het heerlijk electrisch poetsen en doe al jaren met dezelfde borstel. Ik poets hem wel eerst helemaal leeg voordat ik hem op de oplader zet want dan doe je langer met de batterij. Ik vind je tanden ook veel schoner aanvoelen dan met een gewone borstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook een elektrische tandenborstel staan, maar 9 van de 10 keer pak ik de gewone.
    Ik poets mijn tanden eigenlijk te hard dus adviseren ze altijd de elektrische maar ik vind het ook zo lang duren.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb begin van dit jaar via B.uzzer meegedaan met de Sonicare HealthyWhite campagne.
    Dus mocht die electrische tandenborstel uitproberen. Maar ik was blij toen de proefperiode voorbij was. Ik vond het niet prettig zo'n zoemend geluid in mijn mond.
    Ik poets liever met een gewone soft tandenborstel.
    Ook nog eens beter voor het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.