vrijdag 3 december 2010

Terugblik uitgaven november 2010

De maand november heb ik een aardig bedrag aan onverwachte dierenartsbezoeken uitgegeven plus een extra bedrag aan dochterlief. Daarbij nog een uitgave aan hobbygebied uitgegeven wat me toch wel een heel bijzonder gelukkig gevoel gaf. Daartegenover heb ik diverse andere verleidingen gelukkig kunnen weerstaan. Dat maakte dat ik het bedrag wat ik bij voorbaat opzij zet iedere maand, voor de maand november weer terug heb gestort. Ik kan natuurlijk in de min gaan staan, maar daar heb ik alleen mezelf mee. Ik wil met een normale frisse start beginnen en dat kan nu ook. Al met al is het gespaarde bedrag voor de klussen toch gegroeid. Als ik niet extra op had gelet de afgelopen weken met aankopen doen, was dat immers niet gelukt. Ik denk dat de komende maanden bepaalde vaste lasten weer omhoog gaan en kosten voor dochter omlaag gaan. Dat houdt het een beetje in evenwicht.

4 opmerkingen:

  1. succes met het sterk blijven om geen verleidingen te hebben haha, heel herkenbaar, ga zo door, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede instelling. Daar is een buffer immers voor. Bij ons word december duur. Jongste zoon en vriendin krijgen de sleutel van hun huisje volgende week. Zij krijgen een afwasmachine of een gasfornuis. Wij moeten nog 200 euro aan een schutting betalen, een paar verjaardagen en de feestdagen.

    Er gaat wel geld van de spaarrekening, anders red ik het niet. Maar wij hebben het in ieder geval. En dat geeft rust.

    liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker prettig als je het van een spaarrekening kunt afhalen. Het wordt pas erg als je niks hebt. Sommige uitgaven zijn ook zo zonde om er geld aan uit te geven, maar daar ontkom je gewoonweg niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.