vrijdag 24 december 2010

Overjarige zonnebrandcrême

Met opruimen van mijn voorraadkast in de bijkeuken kwam ik nog wat overjarige zonnebrandolie tegen. Als consuminderaar gooi je dat niet zomaar weg en ga je op zoek naar een tweede bestemming. En die vond ik warempel ook nog! Je kunt er namelijk leren schoenen en riemen mee insmeren. Zonnebrand is immers ook voor de huid en het leer merkt niet dat de houdbaarheidsdatum al lang verstreken is en wordt er ook niet allergisch van. Toch weer een mooi recycling product.

Overigens gebruik ik eigenlijk nooit zonnebrandcrêmes of factor zoveel en zoveel. Alles te bedekken is ook niet goed i.v.m. de vitamine D aanmaak. Lekker om nu aan het zonnetje te denken met al die sneeuw ;-)

5 opmerkingen:

  1. Daar zou ik nu nooit aan gedacht hebben. Wat je zegt over die aanmaak van vitD,daar las ik laatst een stuk van. Wetenschappers adviseren om toch even onbeschermd de zon in te gaan. Want een vitD tekort dreigt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede tip zeg, ik had laatst ook een flesje over de datum..had er eigenlijk niet over nagedacht dat het ook weleens ergens anders voor gebruikt kon worden.. Gelukkig nog niet weggegooid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tjoge tjonge wat ben jij goed bezig, ik zou het zo weggekieperd hebben, leer veel van je, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee. Ik ga eens kijken of ik ook nog spul heb wat over de datum is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeie tip, ga het zeker proberen. Fijne kerstdagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.