maandag 20 december 2010

Zoute kaarsen

Als je kaarsen een nacht lang in zout water legt, dan druppelen ze minder als je ze aansteekt, wordt gezegd. Dan gaan ze ook langer mee. Ik heb het echter nog nooit toegepast omdat het altijd wel meeviel eigenlijk en ik het juist wel leuk vond als er wat langs de kaars druppelde.
Mijn voorraad was ook altijd onuitputtelijk leek wel en zelfs nu heb ik nog kaarsen van 'tig' jaren terug. Ik moet ook bekennen eerlijk gezegd dat ik met de huidige, uitbundige jonge dieren binnen niet zo gauw een kaarsje meer aansteek. Voorlopig nog even wat jaartjes gewoon de lampen aan tot de jonkies wat ouder zijn.

3 opmerkingen:

  1. En een waxinelichtje in een glazen bol of yochurtpotje? Dat heb ik op de salontafel staan. Kan de hond niets mee. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze hond heeft onlangs nog een geurkaarsje in een glazen potje ter grootte van een jampotje van de tafel gepakt en stukgebeten zelfs. Het kaarsje was gelukkig niet aan, maar het glas was wel stuk. Helaas is dit dus geen optie voor onze hond en ik zet ook voorlopig geen kaarsjes meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.