zaterdag 25 september 2010

Nieuwe printer of nieuwe inkt?

Ik zit een beetje in dubio en dit keer ben ik er nog niet uit. Mijn beslissing voor een koopstop zegt nee, maar aan de andere kant ben ik wel beter uit met een nieuwe printer. Maanden geleden werd mijn printer dagelijks gebruikt vanwege mijn studerende dochter. Nu printen we nog af en toe, maar meer omdat het niet goed meer kan. Mijn printer is al twee jaar niet meer heel, een pinnetje is er van binnen afgebroken bij het vastlopen van papier en daardoor moet je heel snel het papier vastpakken zodat het niet halverwege blijft zitten en het volgende papier stropt. Met deze gebruiksaanwijzing hebben we het tot nu toe wel gered, maar ik had wel gezegd als de inkt op is, kopen we een nieuwe. Inmddels is de kleurenpatroon op en printen we alleen nog maar zwart, maar ook deze begint aardig te slijten. Nu zou dus de tijd zijn om een nieuwe te kopen en de ergernis de deur uit te doen. Maar nu heb ik juist een koopstop ingesteld! En printers zijn niet meer duur.
Er is natuurlijk meer aan de hand vanwege de 'ergernis'. Ik heb een oude scanner die aangesloten was op mijn oude pc en nu is het installeerschijfje kwijt en kan ik deze al twee jaar niet meer gebruiken. Een nieuwe printer met alles ineen zou dat probleem meteen kunnen verhelpen.

De nieuwe inktpatronen liet ik vullen bij zo'n bedrijfje, dat scheelde altijd enorm, al stonk de inkt veel erger dan de originele. Nou vond ik het altijd wel heel vreemd dat als je bv bij de Bruna hun eigen merk koopt, je de oude in kon leveren en dat ging dan van het aankoopbedrag af. Bij dat bedrijfje werd het getest en altijd bij het kleurenpatroon werd gezegd dat de spuitmond niet meer goed was. Gevolg was dat ik snel een nieuwe moest kopen daar zonder teruggave van het patroon. Eerst zou ik er te lang mee hebben gewacht om ermee te komen, daarna had ik het niet in papier ingepakt, daarna weer iets anders vaag. Kortom het is me nog nooit gelukt om een kleurenpatroon te laten vullen daar. Vanwege de haast stond ik drie keer met een hele nieuwe buiten de deur. Alleen met de zwarte lukte het goed, maar nooit een bedrag voor het inleveren van de oude gehad.
Nu heb ik de keuze ze niet meer bij dat bedrijfje te laten vullen in ieder geval, maar nog eentje te kopen bij Bruna en nog even te wachten of een nieuwe printer. Misschien ook beter wachten tot december, dan is de betaalrekening ietsje ruimer en zijn er meer aanbiedingen in de winkels. Ik denk nog even na...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.