donderdag 9 september 2010

Lege flessen

Wij zijn hier niet zo van de ‘frisdranken. Ik ben er nooit een liefhebster van geweest. Zo heel af en toe op een hele hete zomerdag vind ik een koude cola wel eens lekker. Meestal drink ik koffie, (kruiden)thee of gewoon water. Niet vanwege bezuinigingen of gezondheidsredenen en het hoge suikergebruik, maar omdat ik echt niks aan frisdrank vind.
Mijn dochter dronk toen ze klein was wel vaak appelsap en een tijd lang ook diksap, maar ook zij drinkt voornamelijk kruidenthee en liters water. Frisdrank is aan ons m.a.w. niet besteed. Maar af en toe koop ik het wel eens en dan vergeet ik vaak dat lege flessen weer ingeleverd moeten worden daarna. Nadat ze leeg zijn, hetzij door bezoek of gewoon leeggegooid vanwege de datum, verdwijnen ze dan in de garage en worden vervolgens vergeten. Tegen de tijd dat de garage jaarlijks wordt opgeruimd, komen we ze weer tegen en gaan we ze sorteren wat er ingeleverd kan worden. Ik weet nooit meer waar zo’n fles vandaan komt. Vroeger zette ik na aankoop meteen met pen de winkel op het etiket (toch maar weer invoeren…); mijn dochter weet dat steeds wel gelukkig en zo komen we alsnog van onze flessen af. Het leuke is dan wel weer een klein bedragje ervoor terug te krijgen. En dan te weten dat miljoenen mensen dit gewoon wekelijks doen: flessen inleveren…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.