vrijdag 3 september 2010

Cadeautjes inslaan

Zo na de zomervakantie ga ik altijd alweer cadeautjes inslaan voor de feestdagen in december. Meestal zijn dat koopjes, reclames e.d. De bedragen worden zo een beetje gespreid en hopen zich niet al te erg op in december. Meestal zijn dat cadeautjes waar de persoon in kwestie zelf bij is. Tegen die tijd is het weer helmaal nieuw en gedeeltelijk vergeten. Voordeel is wel dat het dan altijd iets is wat een ander ook echt graag wil. Iedereen heeft toch een andere smaak en keus immers. Het is al wel redelijk vroeg daarvoor, maar die tijd heb ik altijd toch echt nodig. Jaren geleden deed ik dat het hele jaar door. Dat had vooral te maken met al die kinderfeestjes. Zo kon ik het gangbare bedrag wat normaal was om te geven altijd toch tot een derde minderen. Ik kocht dan wel artikelen die niet zo heel bekend waren zodat de prijs in de winkels niet te achterhalen was. Ook ging ik regelmatig naar de kringloop en rommelmarkten voor sinterklaas. Dan had ik ruimschoots de tijd om het e.e.a. op te knappen, te verven e.d. Alle kinderen in mijn dochters omgeving kregen altijd zoveel van hun familie en hoe leg je een kind uit dat de een meer krijgt dan een ander als het toch lief is geweest? Dus koos ik voor veel i.p.v. weinig, maar dan wel ook veel super goedkoop. Dat van alle kanten overal cadeautjes werden gegeven aan andere kinderen, dat heb ik niet weg kunnen nemen. De hoeveelheid gelukkig wel. Omdat ik er een hele poespas omheen van maakte, met vaak een zelf verzonnen spel eraan vast, waren anderen juist benieuwd hoe wij het weer hadden gevierd. Mijn dochter heeft er zelfs een spreekbeurt over gegeven ooit. Wat voor gekke fratsen er nu weer werden uitgehaald. Van een ganzenbordspel op maat, tot een tocht door de donkere tuin, van een rebussentocht tot een mummie ontleden. Er werd haar altijd daarna gevraagd hoe we het nu weer hadden gevierd. Niks was te gek om het gevoel maar weg te nemen dat je per se met een grote familie dat zou moeten vieren om het leuk te hebben. Missie was in ieder geval altijd geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.