maandag 20 september 2010

Oude batterijen

Jaren geleden gebruikte mijn dochter veel batterijen voor haar walkman (voor cassettes batterijen), discman (voor cd’s ook batterijen)) en mp3-speler (usb-stick en batterijen). Die zijn inmiddels allang vervangen voor de moderne iPod (opladen via snoertje computer). Helaas werden er geen oplaadbare batterijen toen gebruikt.
Als de batterijen leeg waren of zo goed als leeg en vervangen werden, moest ze die van mij in een bepaald mandje leggen in de kast en niet weggooien. Die batterijen gebruik ik nu alweer jaren voor mijn keukenklok. Na een paar maanden tot een half jaar is de batterij echt helemaal leeg en pak ik weer een volgende oude. Ik doe echt al jaren met al die batterijen in dat mandje inmiddels en heb nog steeds geen nieuwe hoeven te kopen. We gebruiken verder nog maar amper van dit soort batterijen omdat alles is vervangen voor oplaadbare exemplaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.