vrijdag 17 september 2010

Lunchpakketje van thuis

Regelmatig zie ik mijn collega's weer richting bakker lopen. Of ze voor mij ook iets moeten meenemen? Nee, hoeft niet, terwijl het water me in de mond loopt. Nu moet ik zeggen dat we een bakker in de buurt hebben bij het werk die veel nieuwe dingetjes uitprobeert en het daar dan ook altijd druk is. De kwaliteit is super. De koffiebroodjes heb ik nooit ergens anders zo lekker gehad. Hun ciabatta met olijven en gedroogde tomaatjes...mmm. Ik moet er niet aan denken. En dan te bedenken dat ik jaren geleden echt elke dag even daarheen liep. Toen we slechts een straatje verder verhuisden met het werk, heb ik het afgebouwd en nu kom ik er nog maar 3 keer per jaar, als we echt geen brood meer in huis hebben. Daar heb ik denk ik al veel mee uitgespaard. Veel bedrijven hebben ook een kantine en het is dan o zo gemakkelijk en ook o zo lekker om iets lekkers te kopen. Maar al dat lekkers tikt echt hard aan in je portemonnee. Het is daarom altijd het beste gewoon een lunchpakketje van thuis mee te nemen, ook al weet iedereen dat en is het bepaald geen nieuwtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.