donderdag 2 september 2010

Elektrische heggenschaar?

Jaren geleden was ik gewend de heg te knippen met een elektrische heggenschaar. Dat ging lekker snel. Na de snoer heel ijverig een keer te hebben doorgeknipt, duurde het weer even voordat dat gemaakt was en moest ik weer terug naar het handmatige knippen. In mijn vorige huis waren dat een paar meters en was dat geen probleem. In mijn huidige huis zijn de meters heg echter heel wat meer. Na een paar jaar ging de elektrische heggenschaar toch weer stuk, dit keer definitief. Ook nu ging ik weer over naar het handmatige knippen. Ouder geworden met minder energie kwam ik vaak niet verder dan een paar meter en hield er dan weer mee op. De hele avond zat ik met trillende armen en kon verder niks meer doen. Daar dit een beetje raar is om na een paar meter ermee te stoppen, heb ik voortaan een systeempje. Het is niet gek om te stoppen als het gaat regenen. Dus ik knip de heg net voor het gaat regenen of als het een beetje miezert, dan ben ik moe en kan met een goede reden stoppen. Een klein gedeelte van de heg doet de buurman gelukkig, ook aan mijn kant, dat scheelt tenminste weer. Onlangs zag ik een leuke reclame voor een elektrische heggenschaar. Ik dacht eraan deze te kopen, maar door de koopstop stel ik dit toch nog maar een paar jaar uit. Ik knip weer lekker net voor het gaat regenen met het goede excuus te kunnen stoppen na een paar meter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.