woensdag 1 september 2010

Paragyajo’s

Bij een super zag ik 5 van die platte perziken liggen voor ongeveer 2,50. Op de markt had ik 2 kilo voor 4,50. Dit was de eerste keer dat ik dit fruit kocht. Als je mindert met chocolade en koekjes, moet het ergens wel vervangen worden en dan is fruit natuurlijk een prima alternatief. Ze zouden ook langer goed blijven volgens de marktkoopman dan perziken zelf. Ze zijn echt lekker! Ondanks ons ijverig smullen van ruim een week, werden ze toch wat zachter en was er eentje aan het rotten. Dus de overige heb ik geschild en gekookt tot moes en in bakjes in de vriezer gestopt. Het is niet eens nodig dat er suiker bij moet, zo zoet zijn ze. Dit is het verschil met een paar weken geleden. Ik zou ze denk ik gegeten hebben tot het echt niet meer kon en de rest naar buiten hebben gegooid op de composthoop. Nu was ik er bewuster mee bezig en heb ze tijdig verwerkt tot zelfgemaakte toetjes.

2 opmerkingen:

  1. Ja, mijn ervaring met die platte perzikken (onze groenteman noemt ze wilde perzikken)is ook erg goed. Ze blijven langer stevig en ze smaken goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Saskia: Ze smaken prima. Ik zag ook platte nectarines liggen bij een kraampje. Ik heb die verder nog niet in de supers zien liggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.