vrijdag 10 september 2010

Afstandsbediening

Ik kom er toch niet onderuit om af en toe toch wat nieuws te kopen ondanks mijn koopstop. Ik let natuurlijk wel beter op of het wel echt nodig is en of het uitgesteld kan worden. Daar is nog een reden bijgekomen, namelijk grote ergernis/irritatie en dan wordt een product alsnog aangeschaft.
Vorig jaar toen we onze hond net hadden en nog niet goed wisten waar we op moesten letten, zijn er enkele spullen in huis doorgebeten of met zijn tandjes bewerkt. Waaronder ook een afstandsbediening van de tv. Zichtbaar werd de afstandsbediening ook steeds kleiner als wij weer vergeten waren die van de bank af te halen tot hij (of is het zij want het eindigt op ing?) het echt niet meer deed. We hadden nog een universele in de kast en die verving mooi de originele... tot deze er ook ineens mee ophield twee weken geleden. Vervanging met nieuwe batterijen leek de eerste optie, maar helaas, geen resultaat, geen enkel knopje werkte meer. Na een poos handmatig de tv-zenders te moeten aanklikken, werden we het toch wel ietwat beu. Vroeger kon je nog de zender per zender aanklikken toen er nog geen afstandbediening bestond, maar nu moet je eerste de hele rits aan zenders doorlopen om weer opnieuw te kunnen starten. Al kun je wel achteruit, dat gaat echt niet fijn. Een hoop gemopper richting tv is me dit niet waard. Daarom ben ik toch maar naar de winkel gegaan voor een nieuwe. Zo eentje die erbij hoort, was 30 euro en een goede alternatieve van hetzelfde merk 18. De keus was snel gemaakt, natuurlijk de goedkopere versie. Die met alle toeters en bellen erop werkte voorheen ook maar voor een gedeelte tenslotte. Met het oog op ouder worden had deze ietwat grotere knoppen en de tekst was nog gemakkelijk leesbaar zonder leesbril. Mijn dochter vindt deze dan ook erg lelijk in zilvergrijs, maar ja zij is ook niet aan het consuminderen en ik wel. Dat is dan weer 12 euro uitgespaard tenslotte. Hij doet het prima overigens en de hond taalt er gelukkig (nog) niet naar. Ach het dier wordt tenslotte ook volwassen niet waar. Hij heeft genoeg andere speeltjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.