dinsdag 8 maart 2011

Glas op fietspaden

Ook ik kan er niet omheen, maar hier in het zuiden wordt er flink gehost, geschreeuwd en gefeest met deze dagen. 's Morgens bijna geen kip op de weg natuurlijk en bijna uitgestorven parkeerplaatsen. Het is voor mij in die dagen dan bijzonder goed uitkijken op de fietspaden of er glas ligt. Dit jaar was er afgesproken dat er in veel kroegen het bier in plastic geschonken werd en dat was gelukkig wel te zien in de stad. Wel nog veel blikjes langs de wegen en bermen. Waar ik moest zijn, lag er minder dan voorgaande jaren. Toch moest ik nog heel snel drie scherpe bochtjes maken om de splinters en gruis te kunnen vermijden. Of ik ze echt niet heb geraakt dat blijkt altijd wel later. Steevast neem ik dan een buskaart mee voor het geval dat. Meestal heb ik de hoofdprijs in zo'n carnavalsweek hoe voorzichtig ik dan ook ben. Ik vind het altijd zo vervelend om banden te plakken en ben er dan ook geen held(in) in. De maandag in ieder geval zonder schade thuis gekomen, op naar de volgende dagen... duim, duim, duim...

3 opmerkingen:

  1. Ik zal zeker voor je duimen.Hier zijn vaste (hang)plekken,waar het op maandagochtend vaak raak is met glas. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij waren vanochtend in Den Bosch en daar lag her den der veel glas op de weg en fietspaden.
    Het was oppassen waar je liep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sta nog steeds hoog op mijn wielen ;-) Hopelijk de rest van de week ook nog. Ik moet echt toegeven dat het dit jaar gewoon opvalt dat er minder op de fietspaden ligt dan anders!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.