dinsdag 22 maart 2011

Doorschuifcadeautjes

Vroeger kreeg ik regelmatig voor een of andere feestdag of als gebaar een of ander drogisterij artikel in de vorm van douchegel of creme of iets in die sfeer. Ik vond dat altijd vreselijk en heb ook geen van die producten ooit gebruikt. Maar het gaat om het gebaar niet waar en dat was natuurlijk aardig.
Ik gebruikte het normaal ook al nooit en ook nu nog steeds niet. Ik vind alles gewoon onprettig aanvoelen en wil het er alleen maar snel afwassen. Dus op mijn huid geen smeerseltjes. Het enige wat ik gebruik is mascara en ogenschaduw en verder helemaal niets. Zelfs onder de douche alleen wat om haren te wassen en verder geen gelletjes of cremepjes. Een (zelfgemaakte door mijn dochter) deo als ik naar mijn werk ga en dan heb je al mijn cosmetica en huidmiddeltjes wel gehad.
Wat ik gebruik is niet op dieren getest en zonder gevaarlijke chemische middeltjes.

Maar om terug te komen op cadeautjes. Het gaat om een gebaar of een bedankje als iemand je iets geeft tenslotte en dan wordt al snel in de richting van de bloemist of drogist gedacht. Altijd zeer verrassend als iemand wel moeite doet om iets te geven waar je ook echt blij van wordt. Daarom ben ik ook niet zo van cadeautjes ontvangen en geef ze liever.
De ontvangen cadeautjes gingen (en gaan) in en cadeaudoos in mijn kledingkast en bij de eerste de beste gelegenheid weer aan een ander doorgegeven. Mijn dochter heeft daar zelfs nog vaak gebruik van gemaakt als een vriendin jarig was. Je moet alleen zorgen dat het snel wordt weggegeven en niet dat het artikel door een andere modernere verpakking wordt vervangen want dan zit je er nog mee. Ook kerstcadeaus hebben deze weg gevolgd.

Wat doen jullie met spullen die niet je smaak zijn of die je gewoon niet wilt, weggeven, verkopen of toch zelf houden?

6 opmerkingen:

  1. Bij een enkeling kan ik voorzichtig zeggen "Maak het zelf op,ik gebruik dit niet". Maar meestal geef ik het gewoon weg.Omdat ik een theefreak ben,denken mensen mij een plezier te doen met allerlei soorten thee. Een vriendin van me heeft heel wat van mijn cadeau-thee weggeschonken op de cursus,die zij gaf. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze vinden vaak wel weer hun weg naar rommelmarkt of kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een grote doos met cadeautjes, en daar kijk ik in als er iemand jarig in. Daar doe ik ook ongewenste presentjes in.

    Ik douche me wel met een doucheschuim, maar draag nooit make-up. Dat wil ik ook altijd meteen weer afwassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben net jarig geweest en hoewel ik een lijst had zijn er mensen die toch iets anders kopen. Ik vind dat zo zonden. Ik heb er niets aan en inderdaad ik bewaar het en geef t weg. vaak gaan kadootjes naar de recycle winkel.
    Ik baal daar echt van want ik heb zoveel leuke wensen en wat moet je met al die badschuim, heb geen bad, douchegels, gebruik ik niet en shampoo s ik gebruik alleen mijn eigen merk.
    Dan heb ik liever helemaal niets dan dingen die ik niet gebruik. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoe zie ik dat ook Helene. Liever niets dan spullen die ik toch nooit gebruik of wat zo weer weg kan.
    Soms krijg ik zelfs iets, wat ik zelf niet eens durf weg te geven hoe dat eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.