donderdag 25 november 2010

Telefoon- en internetabonnement

Ik heb geen idee of mijn abonnement bij KPN nu goedkoop of duur is, maar ik heb weinig zin om nog te veranderen door mijn eerdere wijzigingen en ervaringen met KPN. Alles ging fout. Ik kon eerst alleen in het weekend en 's avonds gratis bellen met dat basisabonnement. Daarna heb ik het laten wijzigen in constant gratis bellen in Nederland, zowel overdag als 's avonds omdat die telefoontjes altijd veel meer kosten en je daar vaak niet onderuit kan. Dat kost me 51 euro, inclusief internet. Nu hoef ik niet steeds te denken als ik bel dat ik moet haasten met bellen en dat geeft me meer rust. De wereld is al gehaast genoeg.

Uitgezonderd de 0800/0900 nummers. Dat is gewoon balen als je daarheen moet bellen vanwege de kosten. Dat ergert me enorm, vooral omdat je dan ook nog een bandje moet afluisteren en keuzes moet maken in 1, 2 of 3. Na die keuze moet je weer kiezen tot Sint Juttemis toe. Ik wil gewoon iemand meteen aan de telefoon zonder dat vervelende gedoe. Meestal snap ik niet eens wat ze onder die keuzes verstaan omdat het allemaal vakjargon is! Ondertussen ben je al wel minuten lang bezig met keuzes maken en uiteindelijk word je nog in de wacht gezet met een verplicht muziekje wat je niet eens wilt horen. Grote ergernis altijd voor mij om zo'n nummer te moeten bellen. Je wordt echter ertoe gedwongen! En het kost je al met al een aardige duit ook nog. En al helemaal als er een onwetend iemand achter de telefoon zit die regelmatig iemand erbij moet roepen en je naderhand erg twijfelt of alles wel juiste informatie is.
Gelukkig zijn er als je goed zoekt wel andere nummers die je dan via een omweg kunt bellen, maar je moet die maar net weten.
Wat vinden jullie nu om een nummer te bellen met een keuzemenu?

7 opmerkingen:

  1. Het is een ramp. Waarschijnlijk voordelig voor de aanbieder. Maar duur en onduidelijk voor de beller. Ooit heb ik de notarislijn gebeld voor inlichtingen 80 cent per minuut. Ik merkte,dat ik de notaris dwong tot kort en bondig antwoorden. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel frustrerend! En op een of andere manier kom ik door die keuze-menu's altijd op de verkeerde afdeling terecht. En moet ik weer wachten om doorverbonden te worden. En het rare is dat er ook altijd afdelingen zijn die alles kunnen, maar daar kom je niet zo maar. Want de meneer van Ziggo die volgens hem alles kon heb ik wel eens naar het rechtstreekse nummer gevraagd maar die kreeg ik niet. W.s. is die voor de echte probleemgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, een ramp. Ik moest vorige week met een luchtvaartmaatschappij bellen, ik denk dat ik heel wat kosten heb gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. verschrikkelijk, maar het is wel waar we tegenwoordig mee te maken hebben, dus aanpassen maar weer , sterkte ermee, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het echt waardeloos. En je word eindeloos in de wacht gezet. Ergelijk!!!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat in de wacht zetten en extra lange verhalen afdraaien doen ze echt bewust om meer geld te vangen.
    Ik hoorde deze week toevallig ook nog op tv dat iedereen er een hekel aan heeft. Ze moeten dat maar snel weer terugdraaien naar wat het was. Maar de bedrijven hebben geld geroken en dat zal daarom toch moeilijk gaan, vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Probeer www.vraagAlex. Op deze site staan een aantal alternatieve nummers die geen 10 ct per minuut of meer kosten, maar gewoon de normale tarieven.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.