vrijdag 12 november 2010

Kasboek achterstand

De laatste weken is het bijhouden van mijn kasboek erbij ingeschoten en ik heb daarom wat achterstand opgelopen. Mijn bedoeling is dan ook om dit de komende dagen overdag in te halen. Ik heb een zwak excuus om het kasboek niet te hebben bijgehouden omdat het lampje naast de pc steeds stuk gaat en ik geen idee heb waardoor dat komt. Het is voor mijn ogen daar te donker om de bonnetjes te ontcijferen. Toch vind ik een kasboek gewoon reuze handig om te zien wat ik waar aan uit geef. Doordat ik er zo achter sta, geeft me net dat duwtje wat ik hiervoor nodig heb. Ook dit hier op te schrijven, daag ik mezelf uit. 

5 opmerkingen:

  1. Het belangrijkste van een kasboek is dat je het consequent invult. Goed om te lezen dat je dat ook ter harte neemt. Succes met het verder bijhouden van je kasboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien een idee om je kasboek overdag bij te houden:)

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb jarenlang mijn vaste lasten opgeschreven. Dat is versloft. Ik ga weer beginnen en ben benieuwd naar de verhogingen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga mee met de uitdaging, heb n,l nog 2 maanden in te schrijven in m,n kasboek. Precies zoals Patrick zegt het consequent invullen is belangrijk maar soms komt het er niet van zoals in mijn geval een echtgenoot die met hartklachten in het ziekenhuis lag. Gelukkig heb ik wel per dag m,n uitgave bijgehouden dus het moet te doen zijn. Sucses voor ons beide. Gr. Cisca, Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Patrick: Ik houd al vanaf 2005 een kasboek bij en zie er wel degelijk het nut van in :-) Soms gebeurt er van alles en loop je gewoon eens achter. Gewoon diep ademhalen en inhalen.

    @ Jacq: Ik werk overdag... Dit weekend probeer ik overdag de bonnen te verwerken.

    @ Izerina: Is erg handig om dat bij te houden. Je ziet direct waar iets te bezuinigen valt.

    @ Cisca: Beterschap nog voor je echtgenoot! Ja dan is het logisch dat je hoofd niet bij een kasboek zit. Ik bewaar ook altijd al mijn bonnetjes. Waar ik geen bon van krijg, schrijf ik meteen op een briefje en doe dat erbij. Ik loop ongeveer een week of vier achter met bonnetjes en voor twee maanden de afschriften/ vaste lasten nog vermelden. Ik doe dit bewust niet automatisch omdat ik het per categorie ook nog kan uitsplitsen. Jij ook succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.