zondag 24 oktober 2010

Verkeersboetes

Waar ik altijd goed op let, is om me goed aan de verkeersregels te houden. Ik ben denk ik nog een van de weinigen die echt nog een arm uitsteekt als ik naar links of rechts afsla met de fiets. Niet zo overdreven dat je een voorbijganger tegen het gezicht aan mept, maar heel bescheiden wat halverwege. Maar toch, ik doe het wel! Ook in de hoop dat er meer zullen volgen, want het blijft vervelend als er iemand voor je ineens op de rem trapt en afslaat. Of als je als auto remt en wacht en vervolgens slaat een fiets ineens rechts af, sta je daar mooi een hele tijd voor niets te wachten.
Vooral dit tijdstip van het jaar als het donker wordt. Ik let zeker op dat mijn licht het doet en anders gaat er een extra ledlampje mee. Als automobilist zie je een fietser veel te laat, ook al zie je als fietser nog aardig goed in het donker.
Maar ook dit tijdstip moet het quotem weer gehaald worden van de vele agenten van bonnen uitschrijven en wat ook de nieuwe politiek wil om zo geld in te zamelen voor de schatkist. Om deze kosten zeer zeker voor te blijven, houd ik me dus mooi aan allerlei regels of ik er nu mee eens ben of niet. Het is gewoon zonde geld om een bon te krijgen! Natuurlijk maak ik best wel eens een foutje, maar dat is dan meer per ongeluk en zeer zeker niet met opzet.
Zo vind ik het heerlijk als ik naar mijn werk rijd, om door het park te rijden, even diep de gezonde lucht diep in te ademen, vooral langs de vele lavendelstruikjes. Ik sla dit vanwege bovenstaande reden toch nu maar over  en rijd er maar gewoon omheen. Beter voorkomen en uitkijken. Je merkt het niet aan je portemonnee natuurlijk als je je netjes aan de regels houdt, maar voorkomt zo wel mooi een bon.

2 opmerkingen:

  1. Ja boetes krijgen vind ik ook zonde van het geld. Ik heb nog nooit een boete gehad. En ik wil dat ook zo houden. En ik steek ook altijd netjes mijn hand uit. Haha wat een volgzame types zijn wij he.:-0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Mw Duck: Ja, braaf he :-) Maar met (fanatieke) controles zijn wij er tenminste niet bij om een bon te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.