zondag 20 februari 2011

Onze papierversnipperaar

Wij hebben een versnipperaar in huis die geen elektriciteit verbruikt. We hebben deze nu bijna 2 jaar en bevalt ons reuze goed. Een envelop wordt in uiterst kleine stukjes gerukt en daarna ook goed door elkaar gehusseld. Hij versnippert zelfs ook plastic. Het enige wat we maar hoeven te doen, is later de berg snippers bijelkaar te vegen en weg te gooien. Geen adres of getal is er meer te ontcijferen. Ook is dit 'apparaat' zelden buiten werking. De scherpe 'messen' hoeven ook nooit geslepen te worden. Een monteur is ook totaal overbodig. Af en toe wat lief ertegen praten doet wonderen. Echt een 'apparaat' met gevoel. De ene keer wat fanatieker dan de andere keer, maar versnipperd wordt er, hoe dan ook!

Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb het natuurlijk over onze hond en niet over weer een apparaat in huis, want die hebben we onderhand wel genoeg. Sommige worden tenminste helemaal niet meer vervangen.
Onze hond werkt voor zijn kostje, hoe miniem zijn bijdrage ook is. Een daarvan is het ongevraagd versnipperen. Gelukkig heb ik een brievenbus met een deurtje anders was het iedere dag raden wat er voor post aangekomen is. Heel fanatiek is hij daarmee bezig en de snippers vliegen tot boven zijn kop. Iedere keer lijkt het weer sneller te gaan dan de vorige keer. Straks kan hij nog solliciteren bij de reclamespotjes.
Het is hier dan ook goed uitkijken met post die je wilt bewaren om die snel op te bergen anders zou er de volgende dag wel eens een bergje snippers kunnen liggen.

Nou wordt er natuurlijk afgevraagd waarom wij dat toelaten. Nee, we voeden hem echt wel op hoor, al is het wel op onze eigen manier. Het is koddig om te zien, je moet lachen of je wilt of niet. Net een kleuter. We proberen hem dan wel af te leiden natuurlijk en ook dan is hij meteen van de partij en is overal voor in. Meestal is het wat aandacht vragen. Vooral als we net binnenkomen, worden we warm verwelkomd en dan laat hij wel even zien wat hij allemaal wel niet kan, versnipperen o.a. Ja, ja hij is erg creatief. Zo'n grote hond die nog steeds huppelt en gekke bokkensprongen maakt met zijn flos en ander speelgoed om maar aan te tonen hoe blij hij is om ons te zien.
Ach hij groeit er wel een keer overheen, net als met al zijn andere ondeugende streken; wegleggen is immers de beste remedie dan wordt het weer vergeten. Als hij wat ouder is dan zal ik nog wel vaak aan deze streek van hem denken als levende versnipperaar.

Overigens ik scheur overal adresgegevens van mijn post wat weg kan en versnipper dat zelf. Vooral van dat geadresseerd drukwerk. Sommige vinden het leuk om je naam in zo'n mail maar liefst zo'n 15x te vermelden! Als het veel is knip ik het met een schaar heel klein en als het weinig is verscheur ik het. Echt zo'n klein karweitje wat ik doe tijdens de vele pauzes van de reclamespotjes waar maar geen einde aan komt... de was vouw ik dan, drukwerk zoek ik uit, lees mijn post, ga koffie zetten, hang de was op enz.

Benutten jullie die tijd ook efficiënt of kijk je echt naar al die reclames?

5 opmerkingen:

  1. Soms doe ik wel eens een klusje tussendoor, nét hoe het uit komt. En die papierversnipperaar, zo'n soort hebben wij ook hier. Ik heb al foto's in de aanslag, 'k was ook van plan daar eens een berichtje over te maken, grappig!!Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze hond is een milieu-freak. Die komt elke wandeling met een plastic flesje of drinkkarton aanlopen. Als ik een plastic zak meenam,was de berm een stuk schoner. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk eigenlijk zelden t.v, ben meestal bezig. Papier met namen of oude gegevens die weg kunnen gaan hier de kachel in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik knip ook vaak de adres gegeven even doormidden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ooit een echte papierversnipperaar gekregen. Hij staat nog steeds 'nieuw' te wezen in de verpakking.. Ik had liever ook zo'n harige versnipperaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.