maandag 7 februari 2011

Budget paprika

Nu ben ik wel een natuurwinkel bezoekster, maar kom nog geregeld bij de andere supermarkten ook al koop ik daar erg weinig. Wat ik niet laten kan, is de grote zakken bugetpaprika's te kopen. Al zijn ze op de markt volgens mij nog goedkoper. Dat zijn meestal kleinere maten of rare vormen dan die los worden verpakt of per drie. Dat maakt mij echt niet uit welke vorm of grootte de paprika's hebben.

Vorige week weer zo'n grote zak voor weinig gekocht bij de J. In het weekend maak ik die dan allemaal schoon en gaan ze per maaltijd in mijn vriezertje. Erg handig om zo 's avonds te koken/wokken. Ik koop nooit van die kant-en-klaar maaltijden, maar maak dagelijks alles zo vers mogelijk klaar. Maar uiteraard wil ik ook binnen een half uurtje eten na een lange dag werken en dan is zo'n bakje met schoongemaakte paprika al tijdwinst.

Al mijn plannen echter voor dit weekend zijn een beetje in het water gevallen omdat ik me afgelopen vrijdag moest ziekmelden (duizelig tot gevoel flauw te vallen en constant erg misselijk) met hevige buikgriep. Zit dan met emmers en bakken om me heen en natte washandjes en lig dan te wachten op de bank tot het wat over gaat (geen voedselvergiftiging of verkeerd gegeten). Morgen ga ik weer werken al voel ik me nog niet optimaal. Ik heb dit al jaren, soms vaak, soms weinig per jaar, geen peil op te trekken. Gevoelig wellicht voor die kleine parasieten. Als je ook ziet hoeveel mensen hun handen niet wassen na een toiletbezoek en dan even achter je bureau gaan zitten en van alles aanraken...brrr... een flesje met gel ligt daarom altijd paraat in mijn bureaula als ik dat zie! Maar je kunt zoiets echt overal oplopen en het toch niet voorblijven. Ik weet wel dat ik daar erg gevoelig voor ben.
Erg lastig want zo zijn al heel wat plannen in het water gevallen. Volgende weekenden maar weer wat inhalen en verder niet te veel plannen... Van seitan maken is niets terecht gekomen, evenals de paprika's schoonmaken, in de tuin wat gezaagde boompjes opruimen, huishoudelijk werk enz.

Wat ik wel heb gedaan dit weekend is eindelijk weer wat gehandwerkt, eigenlijk noodgedwongen omdat ik toch niks kon doen dan zitten op de bank :-) Dat was leuk :-) Wat geborduurd aan aan Victoriaanse M en van snippertjes stof hexagonnetjes gemaakt. Nu kan ik eindelijk weer volgende week een berichtje op mijn andere weblog zetten :-) Die verwaarloos ik momenteel wel erg nu ik me iedere dag hier laat zien.

7 opmerkingen:

  1. Beterschap!Vervelend,als je je plannen in het water ziet vallen.Misschien heb je komend weekend energie voor twee. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige bacterien heb je ook weer nodig, een mens kan ook teveel overdrijven. Daarmee bedoel ik jou niet, maar ik heb het wel eens gelezen.
    Beterschap en jammer van al de plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je plannen de mist ingingen!

    Beterschap en wie weet lukt het de volgende keer wel!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als eerste beterschap, mijn mening is dat het een gemeen griepje is. Ik ga de 4e week al in,Paprika,s ontdoen van zaad en zaadlijsten en dan in z,n geheel invriezen. Als je ze uit de vriezer haalt kan je ze nog gebruiken om evt te vullen, mocht je partjes nodig hebben kan je dat evt altijd nog snijden als ze half ontdooid zijn, Werkt perfekt. Gr. Cisca, Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap! En de rest loopt niet weg. Lekker uitzieken.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat al weer hoor :-) Ik heb dat al mijn hele leven. Toen ik nog op school zat, zei de dokter dat ik te hard groeide en ik er wel overheen zou groeien. Gelukkig duurt dit nooit lang. Is gewoon vervelend. Ben een flauwvaller, maar kan het meestal wel voorkomen.

    Nee, geen gemeen griepje, dat had ik rond kerst en ook 3 weken.

    Ik ben echt geen smetvrezerig type, kan ook niet met dieren in huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He wat vervelend, hopelijk heb je het nu weer voor een jaar achter de rug.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.