woensdag 26 januari 2011

Hergebruik bureaustoel

Het is al weer een jaar geleden dat tijdens een bezuiniging, reorganisatie en fusie het hele gebouw werd voorzien van nieuwe bureaustoelen. Dat was op het einde van het jaar. Ik denk dat het budget nog niet op was en het net vanuit een ander potje kwam dan voor personeel waarvan de contracten niet verlengd konden worden. Ik begrijp geen snars van budgetten van bedrijven en organisaties eerlijk gezegd. Zoiets voelt op zo'n moment alleen heel vreemd aan als dat voor je ogen gebeurt.
Door het hele gebouw stonden, door weer een vorige fusie en reorganisatie, allerlei verschillende bureaus in diverse kleuren en maten van stoelen van zelfs teruggaande naar de jaren zestig. Er was dus besloten dat we andere bureaustoelen kregen. Dat zal ook wel met de Arbo te maken hebben gehad. Ik had nog een hele goede stoel en vond het jammer die af te moeten geven. Vlak voor de nieuwe stoelen zouden arriveren, werd gezegd alle stoelen op de gang te zetten. Een gedeelte van die oude stoelen werd eruit gehaald en voor een ander pand gebruikt. Uit die over waren gebleven mocht het personeel er eentje mee naar huis nemen. Op = op. Er bleven er echter nog genoeg over. Ik dacht al aan al die stoelen straks uit te moeten proberen en heb toen snel mijn eigen bureaustoel gemerkt met een draadje naaigaren. Het seintje werd gegeven en ja hoor, ik had 'm zo teruggevonden, hup mee in de auto en naar huis. Het kwam mij op dat moment juist prima uit, want mijn eigen bureaustoel thuis had het die week net begeven en was ook niet van zodanige kwaliteit dat het überhaupt een lang leven zou krijgen. Een ding wist ik zeker, nooit meer een bureaustoel van L.B.
Helemaal vertrouwd met mijn eigen gratis bureaustoel van het werk van nog goede kwaliteit ben ik iedere dag nog blij met dit cadeautje! Dit hergebruik kon niet beter!

5 opmerkingen:

  1. Wonderlijk,zoals bedrijven ineens nieuw kopen. IK vraag me ook af,wat er bv met oude uniformen van NS of TNT gebeurt bij reorganisatie. Mogen mensen die ook mee naar huis nemen? Of worden heb poetslappen?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn bureau stoel komt ook van het kantoor waar mijn man heeft gewerkt, die kreeg hij als kado mee toen hij stopte met werken. Maar ooit liet hij hem op kosten van de baas opnieuw bekleden, nou dat vonden zijn collega's maar niks. Maar hij zat zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo hadden wij (in de zorg!!) opeens al het linnengoed nieuw. Beddengoed, handdoeken, tafellakens, servetten, alles.
    Het oude was 'naar Polen' gegaan..
    Fijn voor die Polen, maar hier is in de zorg ook geen cent te maken..
    Tja, budgetten.... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee om je bureaustoel te merken!

    Ik snap ook niks van reorganisaties of verbouwen. Bij Husband hebben zij een keer allemaal aparte kamers gemaakt, ipv een ruimte. Veel werk, veel lawaai, maar vooral veel geld. Twee jaar later werden alle muren weer afgebroken.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben vorig jaat een bijna nieuwe afwasmachine gekocht voor 150 euro. Een proffesionele van Miele. Kwam van een zorginstelling waar ze toch liever voor inbouwapparatuur gingen....?!?

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.