maandag 17 januari 2011

Gewinkeld op zolder

Gisteren op zolder me als een mol door mijn voorraad gegraven en uiteindelijk het plekje ver weg bereikt waar ik uiteindelijk wilde zoeken. Wat ik probeerde te zoeken, niet gevonden, maar wel een hoop andere hobby voorraad spulletjes waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had! Heerlijk gevoel geeft dat dan, winkelen zonder geld uit te geven :-) Super gelukkig daarna met mijn diverse malletjes van patchwork/lapjeswerk en nog vele andere 'dingetjes'. Een heleboel creatieve ideetjes borrelden omhoog.

Zo ook toen ik de grote box op wieltjes weer terugzag met mijn teken- en verfspullen. Het kriebelt al een poosje om daar weer mee te starten. Van tijd tot tijd gaat een hobby in de 'ijskast'. Wat betekent voor mij dat de spulletjes even op zolder worden gezet. Dat kan jaren duren, maar ook maar een paar maanden. Ze komen altijd wel weer terug. Ik heb teveel hobby's namelijk om allemaal uit te oefenen. Ik zie dan kennissen na jaren terug en zie dat ze een stuk verder zijn gekomen dan ik omdat ik maar tijdelijk fanatiek me overgeef aan een hobby.

Ik word ook altijd een beetje geblokkeerd in mijn doen en laten op het gebied van een hobby omdat ik het me vaak zelf niet toesta daar er nog zoveel aan klussen, onderhoud en huishoudelijk werk te doen is. Dan vind ik dat er eerst iets nuttigs gedaan moet worden voor ik me overgeef aan een hobby. Gevolg is dat ik niks doe of kan doen. Toch doet juist die ontspanning me heel erg goed altijd om weer energie op te doen voor het minder leuke.
Ik heb daarom besloten bepaalde dagen en tijden speciaal voor hobby in te plannen. Eerst hield ik mezelf voor de gek door ervoor uit huis te moeten gaan, maar ik voel me daar niet lekker bij met opgegeven opdrachten en in een groep te zijn. Die opdrachten bedenk ik zelf wel :-)

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ook vaak last van het Nuttigheidsprincipe! Goed om tijd in te ruimen voor je hobby's, want dat is ook nuttig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedere dag probeer ik mijn hobby wel uit te voeren, maar het huishoud gebeuren moet wel eerst aan kant anders zit ik niet lekker. Ik vogel ook het liefst dingen zelf uit en volgens mij leer je daar het meest van. Veel plezier me je hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe ook vaak eerst een klusje en neem dan een pauze waarbij ik iets leuks mag doen.
    Het lukt me niet om iedere dag een hobby uit te voeren. Wel in het weekend, dan maak er vrij voor.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.