woensdag 19 maart 2014

Gewoonte met strijken

Niet dat ik het niet probeer, maar echt lukken heeft het nog nooit. Dan heb ik het over de was bijhouden met strijken. Het is zo heerlijk gewoon gestreken goed uit de kast te halen 's morgens en dan keus te hebben. Ik weet het! Bij mij lukt dat bij tijden wel eens na een vakantieperiode, maar veel meer niet tot nooit. Ik ben meer van wat ik denk aan te trekken die dag en dat snel nog 's morgens te strijken voor ik vertrek. Ik kan er werkelijk de moed niet voor opbrengen dat 's avonds vol te houden, laat staan een volle wasmand c.q. opgelopen stapels wasgoed...
Van een gedeelte zoals T-shirts zakken gelukkig gewoon na verloop van tijd de kreukels ook wel weg. Ik gebruik geen droger, dus ik heb wel degelijk kreukels ook al zet ik het wasprogramma op 'kreukvrij'. Ik zal deze gewoonte wel nooit aan kunnen leren om het bij te kunnen houden vrees ik...Ik let al meer en meer met kopen op de stoffen die niet gestreken hoeven te worden, dat scheelt ook weer tijd ;-)
Wat ik met al dat snel. snel, snel strijken wel eens bedenk als ik weg ben, heb ik de stekker er wel uit getrokken? Dan maar snel een appje gestuurd naar mijn dochter die later van huis vertrekt. Gelukkig altijd eruit, maar stel je voor dat je het wel een keer vergeet. Moet er niet aan denken met al dat gehaast. Ook daar heb ik wat op gevonden. Ik zeg voortaan hardop: "Nu trek ik de stekker van de strijkbout eruit. Soms nog met de dag erbij. Dat kan ik me altijd herinneren onderweg als ik dat heb gezegd! Jeetje ik word oud! Maar het helpt wel!

8 opmerkingen:

  1. Zelden dat ik nog strijk. Ik hang het buiten en dan waait het fijn glad. Vouw het netjes op en dat is't. Heel enkel srijk ik nog eens de voorrand van een overhemd en als ik aan het naaien ben om wat naadjes uit te strijken. Dat vergeten wordt steeds meer wacht maar! Vaak ben ik zo druk bezig en vergeet dan ook dingen. Maar het moet niet gevaarlijk worden. Inderdaad een ezelsbruggetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat vaak met de voordeur: 'Heb ik hem nou wel op slot gedaan???' Ik vind het een slimme truc om het hardop te benoemen. Dat ga ik ook doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar hoor. Neem me ook steeds voor om het bij te houden, waarom lukte me dat vroeger wel? Heb vd week de strijkplank in de huiskamer geinstalleerd en 3 dagen achter elkaar een uurtje gestreken en ben nu dus bij. En nu poberen dit gewoon weer wekelijks een uurtje te doen..... Duimen dat het dit x wel lukt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geen kleding die gestreken moet worden, en dus al meer dan een jaar geen was gestreken, heb ik het gemist? nee zeker weten van niet en ben ook niet van plan om het weer te gaan , er zijn genoeg klusjes waar je echt niet onderuit kan dus elk klusje dat niet noodzakelijk is word bij onmiddellijk geschrapt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je dan een droger? Mij lukt het echt niet bij bepaalde kleding hoor om ze niet te strijken.

      Verwijderen
  5. Daarom de laatste keer een strijkijzer gekocht die vanzelf uitgaat als je hem even niet gebruikt (ik dacht 5 of 10 minuten) staat hij gezellig te knipperen als je thuis komt.
    Verder kleding op een hangertje laten drogen helpt ook al.
    Alleen het zicht strijken (haha) Per combinatie strijken dan heb je eerder het gevoel dat er wat af is.

    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee als ik een nieuwe nodig heb :-)
      Dat op een hangertje laten drogen doe ik al en gaat zo de kast in ;-) Kan helaas niet met alles.
      Het overige zal ik ook aan denken als ik aan het strijken ben :-) Bedankt!

      Marianne

      Verwijderen
  6. Als de verwarming aanstaat, droog ik mijn was 20 minuten in de droger en dan op de verwarming. Dan zijn er geen kreuken en kan je direct opvouwen en in de kast doen.
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.