zaterdag 15 maart 2014

Inwendige signalen

Ik voelde vast weer mijn inwendige signaaltjes afgaan dat ik naar een bepaalde kringloop moest deze week, want daar aangekomen, zag ik weer een rek met veel stofjes en lappen hangen. Ha! Leuk! Gelukkig zag ik aan het handschrift dat ze niet geprijsd waren door de man die daar bijna alles prijst, maar zag een vrouwelijker ronder handschrift van de bedragen. Ik schreef al eens dat voering bv rustig voor 12,50 per meter werd geprijsd  terwijl het op de markt voor een euro per meter ligt. Alles wat maar enigszins glanst aan de stof werd aan de hoge kant geprijsd. Alle doffe stoffen waren veel lager. Echt heel raar! Dure bekledingsstoffen voor meubilair was 1,50 of zo terwijl die in werkelijkheid gerust 90 euro de meter zouden kosten. Uiteraard voor een kringloop natuurlijk lager, maar om even aan te geven dat het niet klopt.
Nu trof ik dus allerlei soorten lappen aan op het rek, op 3 dure glansstoffen na dan die er al weken eerder waren geprijsd (zag ik aan het weeknummer), super laag geprijsd. Ik heb dan ook maar liefst 13 lappen stof en gemiddeld zijn ze dan 2,10 per lap! Echt hele mooie stoffen zaten erbij. Panne de velours, canvas, linnen, katoen, nepbontbekleding, denim enz. Diverse waren zelfs 3 meter, de meeste echter 2 meter.
Dat is toch zo leuk om tegen dit soort koopjes aan te lopen. Dat zijn echt weer genietmomentjes! Stofjes door handen laten gaan. Thuis verder dromen wat ervan te maken en meteen weer eens de modetijdschriften doorgebladerd.

6 opmerkingen:

  1. engeltjes op je schouder!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent en dat voor zo weinig geld! Ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk!! Geniet ervan, laat je het eindresultaat zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja daar kan je nog lang van nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dan blijft het leuk!
    Ik zou er wel van van zeggen hoor, die meneer heeft dus echt geen benul van de prijzen!!
    Op rommelmarkten gebeurd dat ook wel, en dan zeg ik ook wat ze in de winkel kosten.Meestal word er dan iets aan de prijs gedaan!!


    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.