maandag 10 maart 2014

Zonnige dagen

Wat hebben we toch fijne dagen nu in de nawinterse dagen. Als vriest het 's nachts een beetje, overdag hebben we toch maar mooi een warm zonnetje met mooie temperaturen. Ik heb zelfs mijn echte winterjas niet eens gedragen dit jaar en ook mijn handschoenen en sjaal zijn nog steeds niet gebruikt. Nog maar ruim 1 week en het is al lente! Nu kan maart en april nog wel wat aan ongure dagen geven en zelfs ijs en sneeuw, maar daar wil ik niet eens aan denken. Lekker struisvogel zijn nu en genieten van de (gratis) zon! Het leven ziet er tenslotte altijd zonniger uit dan als het grauw en grijs is buiten. De tuin lokt weer. Nu is het tijd om snel bij de kringlopen mooie buitenpotten te scoren voor weinig geld nog. Ik hoef niet zo nodig de strakke, staande, donkere potten. Ik vind de gewone aardewerken nog steeds prima om bijvoorbeeld diverse soorten succulenten in op te maken. Langs het randje van mijn moestuin heb ik boomstammetjes rechtop gezet een paar jaar geleden waar op iedere stam een aardewerken pot staat om straks weer te vullen met rode geraniums. Dat is zo'n fleurig gezicht. Bijna ieder jaar lukt het me wel om ze over te houden en ze in de winter te zetten. Af en toe wat bijkopen, dat wel.
Maar weer snel de voorraad grote potten gaan aanvullen...

2 opmerkingen:

  1. Ja, het is echt genieten. Ik ben ook veel in de tuin te vinden.,
    Fijn als je die aardewerk potten nog kunt gebruiken. Ik vind ze te zwaar worden. Ik gebruik plastic bakken van de Action, maar dan voor sla enz.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dit weertje, alle zaden doen het er al goed bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.