woensdag 12 maart 2014

Dubbel op?

Zo om de drie jaar worden de meterstanden opgenomen door de meteropnemer. In de jaren daartussen moet ik dat zelf doen. Dat is denk ik ook niet anders dan bij anderen het geval is omdat dat verplicht is. Wat ik dan weer wel heel vreemd vind is dat ik dit jaar post kreeg om het zelf door te geven van water en gas en vervolgens staat de meteropnemer vorige week voor de deur voor elektriciteit maar ook tegelijk voor het gas (ik had het net een dag ervoor online doorgegeven). Waarom dubbel op zou je zeggen.
Dat klopt allemaal wel volgens mijn dochter die bij een van zo'n bedrijf werkt, maar toch vind ik het dan overbodig om het zelf nog door te moeten geven als het toch wordt gedaan. Dat kost hun postzegels en mij moeite en tijd.

Update: Schijnt ook te maken te hebben dat mensen de deuren niet meer open maken tegenwoordig en ze dan toch geattendeerd worden om het toch zelf in te vullen anders wordt het geschat. Tja daar is ook weer wat voor te zeggen. Ik doe al jaren de deur ook niet meer open als ik van te voren niet weet dat er iets wordt afgegeven of voor een bepaalde afspraak! Dit was per brief en e-mail aangekondigd en de meteropnemer was herkenbaar aan auto en lichtgevende jas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.