zaterdag 1 maart 2014

Zaaien en zakjes

Het biologische zaaizaad is weer binnen. Ik had het online besteld. Weer veel verschillende rassen om uit te gaan proberen. Ik heb echter ook wat van de goedkope zaaizakjes van de Lidl, daar niet van. Niet alles is biologisch nog, al is mijn streven al wel zoveel mogelijk.
Echter wel vreemd dat het zaad van Lidl wat ik nu heb gekocht ouder was dan vorig jaar bij de Lidl! Ra ra, oud zaad in de molens? Ze moeten dit jaar nog gezaaid worden.

Ik heb de zaaizakjes inmiddels al in een mandje staan op volgorde om te zaaien per maand. Tussen de maanden heb ik een dubbelgevouwen papier met maand erop geschreven om sneller te kunnen zoeken. Aankomend weekend maar eens beginnen daarmee! Ik heb er zin in!
De zaai- en stekgrond is ook gekocht deze week, de bakjes staan klaar...

4 opmerkingen:

  1. leuk!
    ik heb zelf 4 soorten asters bij de lidl gekocht, dit jaar te ziek voor moestuin, maar wat kleurige bloemen voor fun zou moeten lukken:-)

    succes jij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga straks ook weer even zaaien, heb nog zaaigoed van vorig jaar en heb ook bij de Lidl een aantal dingen gekocht. Maar eerst even kijken hoe ik dat het beste aan kan pakken, voorzaaien of direct in de volle grond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zonnetje buiten verhoogt de tuin-kriebels.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet ik ook altijd goed bekijken of ik het zaai in bakjes of direct in de tuin. Laatste zie ik vaak niet meer terug en binnen vergeet ik dan weer water te geven.
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.