vrijdag 14 maart 2014

Tuincentrum planten van vorig jaar

Ik heb weer een leuke slag geslagen bij een tuincentrum waar het oude goed van vorig jaar voor flink gereduceerde prijzen (1 en 3 euro per stuk) verkocht werden. Voordeel is ook dat ze de winter al hebben overleefd dus sterk zijn, al kunnen we nauwelijks van een winter spreken.... gelukkig.
Ik heb een dubbele margriet, een witte hortensia, een grote rode struikroos, geel-roze brem en een skimmia gescoord voor weinig. Verder een hangpot met bloeiende lila viooltjes. Het enige waar ik het volle pond voor betaalde, waren vier aparte succulenten en een aanbieding voor hei. Leuke koopjes zo! en helemaal een blij gevoel :-)

Ik zag wel dat de prijzen van nieuwe plantjes best wel prijzig zijn voor de gewone plantjes zoals hemelsleutel. Het is echt wel de moeite waard zelf te stekken of te zaaien. Voor kleine zaailingen wordt al snel 2,50 gevraagd per stuk. Tja...uhm... toch maar zelf zaaien.
Misschien me ook eens verdiepen in ruilgroepen in de buurt. Ik heb veel maagdenpalm bijvoorbeeld, maar wie niet en toch wordt het volop verkocht. Ik zal ook nooit teveel aan plantjes weggooien, want ik vind altijd wel weer ergens een plekje in te tuin waar ik het kwijt kan. Zo is de het vingerhoedskruid ook zo mooi en ieder stekjes dat ik vind zet ik ergens op een beter of leeg plekje.

1 opmerking:

  1. Marianne: Ben je bekend met Peerby ? (http://blog.peerby.com/over-peerby/ ) Als je jezelf daar aanmeldt, kun je aan buurtgenoten vragen om iets te lenen, maar ruilen zou natuurlijk ook best kunnen. Zelf heb ik op deze manier sinds kort een stukje moestuin van iemand in bruikleen. Ik had een oproepje gedaan en dezelfde middag kreeg ik 2 leuke reacties van buurgenoten die met wilden delen. Misschien een tip voor jouw idee over het ruilen van planten(stekjes) ?!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.