zaterdag 7 januari 2012

Hoger bedrag, maar wel veel koopjes

Vandaag, zoals ik vaker doe op zaterdag, heb ik mijn boodschappen weer ingeslagen bij de EkoPlaza (reformwinkel). Diverse artikelen gingen eruit voor 50 en 30% korting. Sommige data dicht in het verschiet en andere nog ver vooruit omdat het artikel uit het assortiment gaat en ze dan ruimte willen hebben op de planken. Op dat soort koopjes ben ik erg dol! De prijzen zijn dan uiteraard heel leuk te noemen en dat voor biologische producten al helemaal.

Zo kreeg ik ook een gratis witte emmer bij het kopen van van Eco non-food product. Emmers heb ik genoeg in voorraad, maar gebruik ze vaak voor het opslaan van mijn walnoten als ze door en door droog zijn (of voor lekkages!). Deze gratis maat emmer is juist heel fijn voor sopjes en neem ik zelfs meteen in gebruik.
Nog 3 flessen natuurlijke Eco shampoo gekocht met 30% korting. Ik heb nog oude geërfde shampoo en die maak ik natuurlijk ook op. Een keer wassen met een goed merk per week en de andere keer met een heel wat minder (maar weggooien doe ik ze dus niet al zijn ze 18 jaar of misschien wel ouder).
Verder een grote pot biologische pindakaas met stukjes pinda's voor 50% omdat ze een verkeerde (met stukjes) hadden besteld. Leuk voor mij dus.
Kilozakken gedroogde abrikozen (de bruine ongezwavelde) nu maar voor 4,50 per pak, einddatum is eind maart 2012. Normaal 9 euro en nog wat per stuk! Toch maar twee ingeslagen. Ik eet deze (of allerlei gedroogde besjes zoals goji, moerbei, veenbes enz.) als ik geen fruit in huis heb of tussendoor als ik snoepzin krijg. Vanwege de hoeveelheid maar eens een leuk recept opzoeken wat ik er nog meer van kan maken. Misschien is het ook wel gewoon in plastic in de diepvries te bewaren.
Twee zakjes pijnboompitjes halve prijs. Die zijn de laatste jaren vrij hoog in prijs, vooral de biologische, omdat er veel oogsten zijn mislukt.  Gezien de datum, misschien al lichtjes roosteren en bewaren in een ijsblokjeshouder en daarna in plastic in de diepvries. Nooit gedaan, maar wie weet kan dat.
Twee pakken biogarde 30%. Moet wel voor dinsdag op. Gaat wel lukken.
Zakje ongebrande gebroken cashewnootjes 30% korting. Nog lang goed te houden.
De rest wat ik kocht was bijna allemaal in de aanbieding deze week op het brood na. Een hoger bedrag als anders, maar wel veel leuke koopjes. Zo is biologisch winkelen dus erg leuk als je weet dat ik voor bijna geen enkel product de normale (dure biologische) winkelwaarde heb betaald.

's Zomers bekijk ik de data van de producten in de kelder tegelijkertijd met opruimen en schoonmaken. Die binnen een jaar op moeten, zet ik op een aparte plank. Ik probeer altijd eerst daarvan iets te kiezen met koken (als ik de bijpassende producten tenminste in huis heb). Dit systeem doe ik nu 2 jaar en bevalt me goed.

3 opmerkingen:

  1. Heel fijn om zo in te slaan. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn zeker koopjes. het wordt tijd,dat ik ook eens bij de natuurvoedingswinkel ga kijken. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie koopjes zeg! Ik vind ook dat pijnboompitten vrij prijzig zijn, dus mooi dat je daar een actie voor hebt kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.