donderdag 11 augustus 2011

Afdankertjes: zonnebrillen en tassen

Ik heb eigenlijk niks met merken, zie niet goed het verschil met een merkloze eerlijk gezegd omda tik er nooit op let. Ik zou bv niet eens een rolex herkennen als je die naast eentje van de Hema zou leggen omdat het toaal mijn interesse niet heeft. Zo ook voor een zonnebril. Ik pas zo'n ding of ie niet van mijn neus valt en of ie een beetje bij mijn gezicht staat qua grootte en kleur. Het belangrijkste is dat ik geen traanogen krijg of verblind wordt door de zon, verder zal het mij worst wezen eerlijk gezegd. Ik droeg in het verleden zelfs meestal een echte Zeemanbril of een echte Piet Kerkhofs.
Voor kinderen van deze tijd, blijkt zo'n accessoire als zonnebril toch erg belangrijk te zijn en regelmatig wordt deze 'ververst' voor een nieuwer model en wordt het oude model gedumpt. In mijn geval krijg ik de afdankertjes van brillen van mijn dochter. Inmiddels heb ik een mandjevol (merk en merkloze). Ik heb er al jaren geen meer hoeven te kopen. Standaard liggen er in de auto en in mijn tas. Ik graai er eentje uit het mandje en kijk niet eens welke het is.

Zo ook met tassen. Niet dat de meeste tassen mijn smaak zijn die mijn dochter heeft gekocht, maar ook die worden in mijn ogen best snel afgedankt vind ik. Ik doe zelf jaren met een tas totdat ik ineens zie dat ze toch wel erg versleten zijn en doe ze dan pas weg, eerst ontdaan van hun ritsen uiteraard en soms nagetekend voor het patroon. Een half jaartje geleden kocht mijn dochter een tas die ik ook eigenlijk wel zag zag zitten (lekker praktisch voor mijn werk in A4-model en om te winkelen) en ze wilde er dus ook wel eentje voor mij halen. Haar kennende en tassen, gaf ik aan dat ik wel zou wachten tot ze de hare beu zou zijn ...

Dat moment is nu gekomen, omdat zij een andere tas heeft gekocht. Zij weer blij en ik ook blij ;-) Het was overigens hoog tijd ook dat ik de mijne weer ga vervangen!

Krijg jij ook de 'afdankertjes' van je kinderen voor hergebruik of is het net andersom?

9 opmerkingen:

  1. Ik kreeg nog wel eens broeken en truien van een vriendin,die dikker werd.Op het laatst van haar leven heeft ze van alles aan kleding gegeven. IK draag het met de herinnering aan haar. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig zeg! Ik koop alleen een tas als ik echt een mooie zie. Ik gebruik nu al jaren dezelfde en ben 'm nog steeds niet zat. Hij was wel duur, maar daarom heb ik 'm niet gekocht en dat is ook niet de reden dat ik 'm nog heb, gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op afdankertjes van mijn meiden.(volwassen dochters)
    En zij danken best wel veel af.
    Kleding sieraden en natuurlijk tassen, make Up en boeken.
    Nee ik ben blij met mijn meiden en hun dank ik niet af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog een moeder met afdankertjes; kleding, (toen we alle twee drie maten slonken, paste ik in haar te grote kleding) smeerseltjes en cremetjes (ze zijn "niet lekker", nou, voor mij wel) tassen (natuurlijk! Net als bij jou :)) enz. Andersom zelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas heb ik gen dochter. Dus ook geen afdankertjes. Andersom gaat er wel eens wat naar mijn schoondochters.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook geen dochters. Dus geen afdankers. En de schoondochter is niet zo in gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor, heb twee dochters en krijg regelmatig
    afdankertjes :)
    Deo's, handtassen, kleine sieraden enz...
    Ik gebruik alles mooi op, toch weer een kleine
    besparing en minder weggooien hé.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geef mijn moeder ook wel eens wat, is ze harstikke blij mee, een tas een vestje of een bodylotion die ik heb gekregen die ik niet lekker vind, maar ook aan mijn zusje en neefjes ( kleding van mijn zoon ) zij hoeven nooit nieuwe kleding te kopen, eerst koop ik et dan gaat het naar neefje dan naar zijn neefje dan weer terug ( volg je het nog haha ) en dan naar mijn jongste neefje de jongens kleding word dus door 5 jongens gedragen....
    Beter dan weggooien in ieder geval dat kan ik echt niet meer.

    Groetjes BCM ( Beginnende Consuminder Mama )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn drie jonge dochters krijgen altijd mama's afdankertjes. Al op jonge leeftijd hielden ze zich al bezig met mode en er mooi uit willen zien. Ze hebben het allemaal van mij. Ik hoop dat de rollen in de toekomst worden omgedraaid en dat ik van ze kan profiteren...

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.