donderdag 7 april 2011

Onderhoud fiets

Het door weer en wind fietsen, lees ook sneeuw en regen, is in het voorjaar wel te merken aan mijn fiets. Donkere vlekken in het najaar, blijken ineens te zijn veranderd in roestvlekjes. Komend (lang) weekend dus maar eens even de oliespuit ter hand nemen en een doekje, om zo mijn fiets weer van het roest te ontdoen en zo de levensduur van de fiets te verlengen.
Ik kooop meestal zo'n oliebusje bij de Hema en gebruik dat het hele jaar door voor allerlei klusjes. Voor piepende scharnieren, sloten waar de sleutels moeilijk draaien enz. en nu dus voor mijn fiets.

3 opmerkingen:

  1. Goed onderhoud wordt vaak vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons werden de fietsen in de Vaseline gezet. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien wil er een buurkind een klusje doen. Want fiets poetsen lukt me niet meer. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.