woensdag 13 april 2011

Broodzakken en sluitingen

Of broodzakken nu van papier of van plastic zijn, ik gooi ze na gebruik nog niet meteen weg. De kruimeltjes gaan naar buiten voor de vogeltjes en verder wordt zo'n zak eerst gebruikt voor het vullen van allerlei afval voor ik deze weer deponeer in de grijze bak of bij het plastic afval. Ook de plastic broodzakjes van halve broodjes gaan mee in de mijn jaszak met het uitlaten van de hond.

Ook de sluitingen heb je in diverse versies. Van die vervelende gekleurde plastic plakbandjes tot van die handige plastic vierkantjes met een uitsparing. Laatste gebruik ik voor allerlei doeleinden. Daar waar een datum opstaat, sluit ik de plastic volle zakken mee en de effen witte zijn ook weer voor allerlei doeleinden te gebruiken onder andere voor hobby zoals zakken breigarens te sluiten of voor in de diepvries. Laatste is gemakkelijker dan etiketjes los te weken.

4 opmerkingen:

  1. Doordat ik zelf bak,heb ik geen broodzakken.Maar die enkele andere plastic zak probeer ik ook te hergebruiken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe precies hetzelfde als jij. Grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die papieren zakken vind ik vreselijk. De plastic zakjes gebruik ik wel weer.
    Laatst las ik van iemand die een textielzak steeds meeneemt naar de bakker en zo zelf voor een zak zorgt. Maar ik koop mijn brood bij de SP of ik bak het zelf (sinds kort).
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alle zakken worden hier hergebruikt, voor de diepvries meestal. En die sluitklipjes vind ik ook erg handig. Het liefst heb ik ook papieren zakken ertussen. Daar doe ik altijd de groenten in die in plastic verpakt zijn. Broeit niet. Ik gebruik er ook wel de zakjes met hele kleine gaatjes voor. Lucht door latend.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.