zondag 24 april 2011

Koffiezetapparaat pruttelt

Dit keer weet ik zelf geen tips om mijn verstopte koffiezetapparaat weer aan de gang te krijgen. Deze heb ik nog maar twee jaar; Grand Café Bologna staat erop en heb ik bij AH gekocht (met 35% korting uiteraard). Meestal als ie wat te lang heel hard staat te pruttelen, zit het slangetje niet op zijn plaats onderaan en is het altijd vrij snel verholpen. Dit keer blijft hij hard pruttelen, maar loopt er geen water door het filter. Alle losse onderdelen heb ik al schoongemaakt dus voor mij is het een groot vraagteken om het apparaat nog aan de gang te krijgen. Wie o wie heeft dit ook meegemaakt en nog belangrijker, wie weet een oplossing?
Zelf ben ik nu weer de zogeheten potjeskoffie aan het maken, dus water koken en opgieten in een filter.

Update 24/4 - 11.00 uur: Hij doet het weer!
Dit was alweer een paar weken zo en ik heb me er vandaag maar weer eens in verdiept. Eerst maar weer schoonmaakazijn met water erin gedaan (stond ook nog water in en dacht dat het leeg was). Zag dat het azijnwater wel heet werd en ging pruttelen, maar dat het nog steeds niet doorliep. De filter maar weer eens opnieuw aangedraaid zodat ik de klik op de kan hoorde en daar hoorde ik zo waar wat druppelen! Dat hielp de vorige keer toch echt niet. Niet over nadenken ... hij loopt weer door dat is het belangrijkste. Nu nog een paar keer met alleen heet water laten doordruppelen. Ook dat lukt inmiddels. Ondertussen toch maar mijn potjeskoffie weer gezet :-) Als reserve nooit weg!
Zo dit kan ik weer afschrijven van mijn lijstje :-)

5 opmerkingen:

  1. Misschien toch langs de kringloop voor een ander? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen oplossing hier, maar als je niet bang bent, kun je azijn of soda erdoor laten lopen? Misschien komt het door kalk.
    Ik doe dit om de paar maanden. Als het door kalk komt, dan helpt het wel. Anders inderdaad tip Izerina.

    Laat het weten!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, goed idee, potjeskoffie. Ga ik vandaag ook weer eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schoonmaak azijn er in en dan een klein beetje doorlaten lopen en uitzetten, en na een poosje weer aanzetten. Goed met water door laten lopen, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan. Zit er nog garantie op?
    De mijne is nu 23 jaar oud. Ik heb op zolder nog net zo 1. Van D.E

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ontkalkte mijn koffiezetapparaat altijd met
    azijn zoals Johanna hierboven schreef, maar mijn
    flesje citroensap was vervallen en ik las ergens
    een tip om je koffiezet met citroensap te ontkalken.
    Gewoon het water in het reservoir met twee
    theelepels citroensap laten doorlopen.
    En inderdaad, het werkt.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.