zaterdag 30 april 2011

Consumeren in Antwerpen

Zaterdag, 30 april 2011, loopt al bijna ten einde en ik heb samen met mijn dochter een hele fijne dag gehad. Al was het niet bepaald consuminderen, maar wel consumeren, maar ook dat hoort er af en toe bij. We hebben haar verjaardag vast een beetje gevierd voor volgende week en zijn vandaag naar Antwerpen geweest met de trein om te shoppen.
In het weekend is in België voor de helft van de prijs reizen per trein. Voor 22 euro een retourtje voor 2 personen en vertrek en thuiskomst bepalen we dan gewoon zelf.
We hebben niet veel meegekregen van het Koninginnefeest, alleen dat we de centra moesten mijden in bepaalde dorpen wegens 'gestremde verkeerssituatie' en om moesten rijden. Gelukkig toch nog de trein kunnen halen. Het is heerlijk zonnig weer geweest, zelfs goed te doen zonder jas en geen regenbui gehad.
Ik heb in mijn favoriete kiosk, de IMS, wat leuke Franse handwerktijdschriften gekocht en bij Essenza, een soort van de Tuinen, een leuke stellage van glas voor taartjes of bonbons. Ik spaar al jaren glas met glazen bolletjes aan de randen (vaak bij de kringloop nog te koop). Dit was nieuw glas, maar past er toch ontzettend leuk bij.
Ook mijn dochter is goed geslaagd bij haar favoriete modewinkels voor schoenen en broeken. Ter afsluiting hebben we nog twee pizza's meegenomen om thuis op te eten omdat het nog een beetje te vroeg daarvoor was in Antwerpen.
Vermoeid zijn we beiden thuisgekomen, maar kunnen terugkijken op een hele gezellige dag! Nu weer de draad van het consuminderen opnemen ... Hoewel, misschien toch nog een dagje langer consumeren misschien ...? Uitgeven is ook wel eens leuk toch.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er gewoon lekker van hebt genoten! Moet kunnen tóch, gewoon weer eens een dagje "andersom"... Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe jezelf verwennen mag toch? Heerlijk dat jullie zo hebben genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is het voordeel van consuminderen: door het geld dat je bespaart kun je af en toe eens wat kopen.

    Leuk hè Antwerpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zelf aardig binnen de perken gebleven met kopen betreft. Ik vind die Franse handwerkbladen zo ontzettend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.