vrijdag 18 december 2015

Ruim binnen de tijd gehaald!

Zoals mijn trouwe bezoekers zich misschien herinneren, probeer ik in 1 jaar van 1 augustus tot en met 31 juli 365 spullen mijn deur uit te krijgen. Vorig jaar 2014-'15 is me dat helaas niet gelukt en ben maar tot -160 gekomen en had ik er nog eigenlijk 205 meer moeten wegdoen. Door allerlei omstandigheden weliswaar.

Dit jaar en komend, dus van 1-8-2015 tot 31-7-2016 ben ik weer opnieuw gestart. Met fanatiek tot helemaal niks doen, is het me nu gelukt om in 4,5 maand de 365 te bereiken op precies 15 december!

De vorige keer had ik al aangegeven dat ik gewoon verder ga en het van vorig jaar nog even probeer in te halen. Ik zit nu zelfs op 375 spullen weg en met vorig jaar eraf zou dat nog 195 zijn. Als ik zover ben, meld ik me weer :-)

Wat ik allemaal heb weggedaan, is heel divers:

  • Ik lees ongeveer een 80 boeken per jaar en die mogen allemaal naar de kringloop als ze uit zijn samen met stapels tijdschriften die ik eindelijk van de zomer heb bekeken/doorgebladerd.
  • Verder wat kleding, maar nog niet zoveel, want ik maak kleding meestal echt op. Ze zijn te oud of beschadigd om naar de kringloop te doen, dus voor mij worden dat poetslappen, veelal voor eenmalig gebruik. Ze gaan dus echt met een tweede leven erbij het huis uit. Verder haal ik er knopen, ritsen en overige fournituren af voor hergebruik. Ik bekijk wat ik er verder nog mee kan doen of maken. Voddenmatten haken heb ik jaren geleden gedaan en ook nu maak ik er weer bolletjes van. Inmiddels ben ik er ook weer mee aan het haken. Deze tel ik niet mee, alleen die echt de deur uitgaan.
  • Veel van die overbodige rommeltjes gaan of naar de kringloop of weg in de grijze bak als ze stuk zijn.
En niks moet van me :-) Regeltjes maak ik zelf en pas ze ook aan als het me zo uitkomt :-) Relaxed streven... en dat moet zo blijven.

3 opmerkingen:

  1. Oh, wat knap, 365 spulletjes de deur uit in zo'n korte tijd? Ik heb wel tijden dat ik lekker opruim, maar kom toch niet aan zoveel!
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk aan ruimte alles bij elkaar een grote grijze vuilnisbak vol(al is het meeste naar de kringloop)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.