woensdag 11 augustus 2010

Hondenhaar

Het is zover: de hond is weer in de rui. Dat is hij twee keer per jaar en iedere keer is het weer een verrassing wanneer de piek is. Dan buk ik heel wat af in huis om de opwaaiende vlokken te vangen, goede gratis gymoefeningen. Als het in het begin van het jaar is, kunnen de witte, pluizige bollen wol de tuin in voor de vogeltjes die net hun nestjes maken. Jammer dat ze ook geen warme nestjes maken voor de winter. Rare tijd om nu te verharen, je zou toch denken dat je juist nu weer ondergoed aan moet krijgen voor de winter als hond. Wat schoon ondergoed is natuurlijk ook niet mis op zijn tijd, ook voor een hond. Ik heb ook wel eens gedacht om er vilt van te maken, maar gezien mijn tijd daarvoor, stel ik dat nog maar even uit, want ik wil zoveel.
Als ik net haarvrij ben en de deur uit wil stappen, komt hij nog even tegen me aanspringen en lijk ik weer op een hondendeken. De huishoudhandschoenen liggen al klaar om ze aan te trekken, want daar gaan de haren er erg snel mee af. Ook met een siliconen handschoen voor de oven gaat dat prima en dat heeft me al heel wat plakrollen uitgespaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.