donderdag 26 augustus 2010

Aleppo olijfzeep

Ik probeer zoveel mogelijk biologisch voedsel te eten. Mijn dochter houdt zich voornamelijk bezig met gezonde huidproducten e.d. dat die zo natuurzuiver zijn. Als je het een toepast, moet je natuurlijk ook met het ander bezig zijn. Nu gebruik ikzelf niet zoveel producten op dat gebied als jonge meisjes. Die ik gebruik zijn: zeezout tandpasta, olijfzeep, deodorant, shampoo, haarverf, mascara en oogschaduw. Dan heb je het zo ongeveer wel gehad. Het is erg moeilijk om een zo natuurlijk middel te kopen, want in de meeste producten zitten niet al te beste stoffen, ook al zijn ze toegestaan. De producten die ik gebruik zijn minder lang houdbaar dan de algemene en er hangt ook meestal een aardig prijskaartje aan. Nu heeft mijn dochter onlangs een product gevonden op internet wat al duizenden jaren oud is qua samenstelling en dat heet Aleppo olijfzeep. Het wordt gemaakt in SyriĆ« en wordt alleen gemaakt van olijfolie en laurierolie, Het is goed voor de huid en de haren. Ik heb het in de natuurwinkel gekocht omdat het op internet duurder is en ook verzendkosten scheelt. Als je het via internet koopt is het ongeveer tien euro, Bij de natuurwinkel de helft. Het is echt een grote blok zeep en doet me denken aan Sunlightzeep van vroeger, maar dan dubbel zo dik. Tot nu toe bevalt de Aleppozeep me prima! Ik gebruik het voor zowel zeep als shampoo. Mijn ervaring is met lange haren om het haar 2x te wassen i.p.v. 1x. Daar ik mijn haren ook verf, heb ik daarna ook nog een cremespoeling nodig, wel een op 100% natuurlijke basis. Je doet ontzettend lang met de Aleppo olijfzeep (echt maanden). Dit is echt een grote besparing!

Update: Ik zie in de statistieken dat hier veel mensen juist voor dit artikel komen lezen. Ik vind het prettig als je jouw ervaring hier ook deelt.

6 opmerkingen:

  1. Ik zou nog even goed doorzoeken naar een besteladres, ik bestel zelf grote blokken Aleppozeep voor €4,50...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net de Aleppo-zeep bij de natuurwinkelgekocht en ben heel benieuwd. Ik ga het morgen gelijk uitproberen. Dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop ze zelf als ze in de reclame zijn en dan kosten ze ongeveer 4 euro ipv 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb in een tijdschrift gelezen dat je het ook als tandpasta en als scheerzeep kunt gebuiken. Maar hoe doe je dat op reis? Gaat het in een speciaal zakje? De zeep moet wel weer drogen nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je haar wassen met Aleppo zeep, daarna wat azijn over je haar en goed uitspoelen. Het resultaat heel zacht glanzend stevig haar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel natuurazijn (keukenazijn) gebruiken en geen schoonmaakazijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.