maandag 21 januari 2013

Automatische beëindiging abonnement?

Nu had ik vorig jaar nog 2 voordeelabonnementen
(F en T)lopen waarvan er één automatisch zou verlopen per 1 februari en één moest ik zelf opzeggen. Ik had er toen duidelijke aantekeningen van gemaakt en bij deze maand in mijn agenda gezet.
Nu was ik verwonderd dat ik van het ene abonnement F, wat dus automatisch af zou lopen, toch digitaal een rekening kreeg en vervolgens krijg ik weer een herhalingsmail om te betalen. Hé hier klopt iets niet. Dus een aardig mailtje teruggeschreven dat dit een automatisch aflopend abonnement zou zijn, zoals me uitdrukkelijk vorig jaar was gezegd. Ik heb het zelfs herhaald toentertijd en dat werd toen nadrukkelijk beaamd.
Ik kreeg nu ook een aardig mailtje terug dat dit géén automatisch aflopend abonnement was, maar dat ze het abonnement wel zouden stoppen per ingaande. Voor het blad dat al toegestuurd was, zou ik dan nog een rekening krijgen. Een dag later krijg ik een herinneringsmail dat er kosten bovenop zouden komen als ik niet op tijd mijn abonnementsgeld voldoe. Ook nu maar weer geschreven even intern met elkaar te communiceren en heb hun andere mail erbij gedaan.

Nou vraag ik me af of ze hier nu wel of niet vanaf weten? Zat de telefoniste verkeerd die me vorig jaar dit voordeelabonnement aansmeerde of proberen ze zomaar wat uit dat mensen het alsnog betalen en er dan weer aan vast zitten? Alleen als ik niet betaal krijg ik extra kosten. Wel netjes natuurlijk dat het ineens wel dat afzeggen. Maar minder alsnog daarna een mail van die extra kosten. Maar toch blijf ik er een raar nasmaakje aan over houden...
Zodra mijn laatste abonnement T is opgezegd, hoef ik GEEN enkel abonnement meer, nergens op. Uitzondering natuurlijk de jaarlijkse controle monteur voor de cv!

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Daarom maar helemaal af van de abonnementen voortaan.

      Verwijderen
  2. Heb je de voorwaarden nog? Misschien hoef je er echt niets meer aan te betalen! Niet eerst betalen en dan terug proberen te krijgen.
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou als iets de deur wel uit kan dan is een ketelabbo,hoorde dat er een aantal 200 euro voor betaald voor wat .....? koop dan iedere 5/7 jaar een andere ketel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gewoon elk abbonement na de eerste weken al opzeggen en wel opletten dat je daar ook bevestiging van krijgt.kan altijd nog verlengen,heb zo nooit problemen met opzeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad gelijk opzeggen, wil je het na een jaar nog hebben, komen ze meestal wel met een mooie aanbieding, die je niet zou krijgen als je gewoon abonnee was gebleven..

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.