dinsdag 1 januari 2013

Start 2013

Om met het nieuwe jaar te beginnen, wens ik natuurlijk iedereen een goed 2013. Hier begon het vuurwerk vannacht redelijk tot de geluiden sterker werden en zelfs de ramen begonnen te trillen. Ik had de dieren van te voren een rustgevend pilletje gegeven, dat hielp aardig, tot de 'bommen' begonnen.. Ik had de tv zoals altijd met oud en nieuw al flink hard gezet en alle lichten aangedaan beneden zodat ze de flitsen niet te erg zouden zien en het geluid wat gedempter leek. Over hun buik vlogen ze echter naar boven en de hond verstopte zich onder het bureau. Zo zielig. Er was zelfs een moment dat ik dacht, zelf een veiliger plekje te moeten gaan zoeken toen iets via mijn oprit naar de tuin vloog. Maar het is weer voorbij (gelukkig).

Het dagelijks ritme komt weer terug. Vanaf morgen ook geen vakantie meer, maar weer naar het werk. Een grote klus moet geklaard worden die eigenlijk al af moest zijn, maar we hopen maar dat de meesten nog tot maandag vrij hebben en ik die tijd daarvoor snel nog kan benutten. Een race tegen de klok. Maar dat moet kunnen nu ik weer uitgerust en opgeladen ben vol frisse energie :-) Maar geef mij toch maar vakantie met mooi weer i.p.v. met nat en grauw weer. Je kunt dan zo heerlijk de tuin in.
Ik hoef in ieder geval geen versiersels of een boom op te ruimen, want dat had ik allemaal niet. Scheelt weer tijd tenslotte. Ik had toch wel voldoende versiering gezien in alle winkels.

Ik heb niet echt plannen gemaakt voor het nieuwe jaar en laat alles maar lekker op me af komen. Gewoon weer beginnen waar ik twee weken geleden mee was gestopt om weer in het dagelijkse ritme te komen. Ik merk altijd dat ik dan daarnaast meer kan doen, dan met vakantiedagen. Dan heb ik wel tijd, maar kan nergens toe komen. Als ik weer werk, dan doe ik er alles wel eventjes bij of naast. Mits ik genoeg energie heb natuurlijk :-) Het consuminderen gaat ook gewoon door en ik zet de lijn verder waar ik mee gestart ben, namelijk geen (bijna geen) nieuwe boeken of tijdschriften meer kopen. Verder gaan met opruimen, klussen en goed afwegen steeds waar ik kan en wil besparen.

4 opmerkingen:

  1. Grappig,dat je meer klust in je "vrije"tijd,dan als je "alle"tijd hebt in je vakantie. Een goed 2013 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo vervelend voor de dieren en ook het milieu al dat vuurwerk. Ik was bang dat onze jonge hond ook doodsbang zou zijn maar hij maakte er niks van! Ongelooflijk! De kat daarin tegen zat in de bak van het aanrecht?!?!?!
    Goed 2013! Groet Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor jou en je dochter ook de beste wensen voor 2013 met veel zon! Mijn katten vonden het ook heerlijk dat het oude jaar weer voorbij was. Wat is dat toch altijd zielig en ze snappen er natuurlijk niets van.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.