dinsdag 21 februari 2023

Strijken of niet?

Wat zo fijn is om met pensioen te zijn, is dat je niet iedere dag meer de deur uit moet. Met dieren thuis moet je daar altijd rekening mee houden wat je aantrekt. Ook de kleding die ik af en toe koop zijn vaak hierop gericht dat je er niet al te veel op ziet mocht je toch ineens de deur open moeten doen of naar buiten gaat.

Ik heb al jaren niet meer gestreken. Heerlijk is dat! Daar ging altijd zoveel tijd in zitten. Toen ik nog overdag werkte, moest ik dat natuurlijk nog wel. Nu zijn wat gekreukte kledingstukken zo uit de kreuk met dragen na een paar uur, vooral katoen. Ook viscose trekt aardig bij. Ik heb ook wel wat kledingstukken van andere materialen. Niet direct mijn eerste keus, maar o zo handig. Het is snel wassen, drogen en je kan het weer aan. Ook de dierenharen vallen hier snel af. 

Wat momenteel ook een rol speelt, is het gebruik van elektriciteit dat zo vervalt als je niet hoeft te strijken. Huishoudtextiel heb ik nooit gestreken. Als je het gevouwen stuk bovenop de stapel legt en steeds de onderste pakt als het nodig hebt, is dat heel mooi 'gestreken' door de zwaarte van de stukken bovenop. Aldus zo geleerd nog van mijn moeder.

1 opmerking:

  1. Grappig, ik doe juist andersom. de schone spullen leg ik onderop de stapel omdat altijd de bovenste gepakt wordt. Ik strijk ook nauwelijks, alleen overhemden van Hubbie. Mijn moeder strijkt nog steeds alle lakens en slopen en thee doeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.