zondag 19 februari 2023

Ruis


Ik weet niet of anderen daar ook persoonlijk last van ondervinden door constant ruis om zich heen te horen en daardoor geblokkeerd worden zelf iets te kunnen doen. Ik wel. Dan moet ik eerst weer bijkomen als het stil is om zelf weer energie te kunnen opbouwen. Of dat leeftijd is of niet, weet ik niet.

Nu weer een sloophamer die muren eruit beukt bij de buren. Ze wonen er nu 3 jaar en hebben al veel veranderd inmiddels. Het was zo'n mooi karakteristiek huis, ik hoor het ze nog zeggen. Nou inmiddels is daar niet veel meer van over. De prachtige dubbele glas-in-lood ramen werden als eerste gesloopt en vervangen voor gewoon glas. De prachtige mooie houten vloer, dat waren toch maar oude planken en hup eruit. Nu weer hele muren en vloeren die worden gestript en weggehaald. Nu snap ik dat ergens wel met aanleg voor vloerverwarming, maar daar houdt het nooit op. Constant herrie en ruis, zijn het niet de sloopwerkzaamheden om 8 uur 's morgens dan is het wel een van de tuinfeesten die jaarlijks worden gegeven en dan 5 keer per jaar! In de zomer vlucht ik vaak naar binnen als zij buiten zijn. De schooltijden en werkuren zijn dan voor mij om buiten te kunnen zijn. Alhoewel als er weer werklui zijn dan vergeet het maar. Ik had gehoord dat ze niks meer konden doen aan hun vorig huis en tuin. Dus ik kan hier nog jaren van hun geluiden 'genieten'. Met 1 ding heb ik wel geluk. Ze zetten de busjes en afvalcontainers wel op eigen opritten. De buren voor hen die ook regelmatig kleine verbouwingen hadden, zetten alles altijd voor mijn huis en vonden dat heel normaal. Ik begrijp zoiets niet.

Maar dit blogje ging dus over ruis veroorzaakt door anderen en dat je energie opvreet. Je kunt mooie plannen maken wat je wil doen, maar factoren van buitenaf tellen dan zeker mee of zoiets kan of niet. Je bent op zonder iets gedaan te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.