vrijdag 10 februari 2023

Andere verzekeraar

 

Na altijd trouw gebleven te zijn aan VGZ ben ik toch eind 2022, zelfs op 31//12  rond 11 uur 's avonds, de procedure gaan doornemen om over te stappen naar CZ. Ik was nog nooit veranderd van verzekeraar dus gaf een erg raar gevoel. Maar ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee. Fijn dat ze alles voor je regelen daarna door het bij de oude verzekeraar af te melden. Ook kreeg ik het al geïnde bedrag terug.

Ik werd erop attent gemaakt door een vriendin, maar wat ik vond was niet veel winst. Pas toen ik op de laatste dag van het jaar het nogmaals vergeleek, kreeg ik een heel ander formulier en berekening te zien. Oei, dat was wel de moeite waard! Dit scheelt me 47 euro per maand. Niet gek, daar heb je toch een hele of halve tas vol boodschappen voor per maand. Het mooie was dat als je ineens voor een heel jaar betaalde ook een percentage minder betaalde. Ook dat scheelde iets van 30 à 40 euro. Toch weer een kleine boodschappentas. 

Het zit alleen nog niet goed bij de tandartsenverzekering want kreeg het niet voor elkaar een iets hogere te kiezen want het programma weigerde me dat.  Dat zoek ik dit jaar nog uit. Wellicht zal het dus volgende keer wel iets hoger worden. Laten we hopen dat ik niet al te veel kwijt ben aan de tandarts dan dit jaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.