vrijdag 17 februari 2023

Dezelfde merken met grote verschillen in prijs

Tegenwoordig doe ik heel anders boodschappen dan voorheen. Ergens word ik daartoe gedwongen omdat ik daarmee een hoop kan besparen tot wel soms 1 tot 2 euro per product. In een natuurwinkel wordt dan wel gezegd dat zij een betere prijs voor hun producten hebben en denken aan de boeren. Hmmm. Is dat echt zo? Of komen de verdiensten bij de leveranciers of toch de winkel zelf? Waarom kan ik dan hetzelfde merk elders veel goedkoper bestellen? Dat heeft niks met de boeren te maken die krijgen exact hetzelfde. Ik begrijp best wel dat de energiekosten en de huur ook doorberekend wordt in hun producten. Maar ik word niet graag voor de gek gehouden dat zij een betere prijs voor de boeren hebben.

Ik let momenteel vooral op acties en aanbiedingen en koop dan een voorraadje in. Tegen de tijd dat het op is, is er wel weer een andere aanbieding ergens. De gewone prijzen gaan echt door het dak, niet normaal. Online is er ook vaak wat te verdienen met een vertrouwd adres. Nadeel kan af en toe zijn dat je voor een hoog bedrag moet bestellen voor het gratis wordt bezorgd, maar dat is begrijpelijk. Eerst had ik meestal van hetzelfde 2 in voorraad voor ik weer ging bestellen, nu is dat vaak 6 tot 12 stuks van een product. Dan heb je toch mooi 2 tot 3 daarvan gratis gescoord voor degenen die de hoogste prijs daarvoor vragen. Een hele grote drogist kan er bv ook wat van. Vaak 1 + 1 gratis, maar als je goed zoekt kun je veel goedkoper uit zijn bij een ander waar het product een stuk goedkoper is per stuk.

Voor de duidelijkheid, ik ga ook liever naar een lokale winkel toe, maar ik ben niet altijd zo mobiel dat dat lukt, vooral in de winter moet ik een ander boodschappenbeleid handhaven. Gelukkig springt mijn dochter regelmatig in door boodschappen te doen. Ik daarentegen haal mijn kleindochter 3x per week af van school wat soms mobiel gezien al lastig kan zijn. Ik verlang naar de lente en zomer om weer langer te gaan en staan wat ik wil!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.