zaterdag 8 juni 2013

Weg van 50 km

Op weg naar mijn werk en terug naar huis is er een weg waar je maar 50 km mag rijden. Ik houd me altijd netjes aan die regel ook al zou het daar best wat harder kunnen buiten de bebouwde kom. Maar regels zijn regels in dit geval en geld is geld.  GeĆ«rgerd door die 50 km halen veel mobilisten me in. Maar ik ben echt niet blind, er staat echt niet harder dan 50.  Vorige jaar had mijn dochter een bon daar gekregen; ze reed maar 3 km te hard en moest 33 euro betalen. Dus ik kijk wel uit. Ze kijken me vuil aan en racen me voorbij daar waar het kan. Een enkeling blijft achter me hangen of ik achter hen. Uiteindelijk staan we toch allemaal weer bij hetzelfde verkeerslicht te wachten...

Donderdag stond er politie en werden veel auto's aangehouden en wij konden mooi op ons gemakje van het 50 km drafje doorrijden :-) Geen bon, Ook dat is besparen!
Voor mij mogen ze overigens ook iedereen op de bon slingeren die geen richting aangeven! Een op de drie doet dat tegenwoordig niet meer, echt belachelijk is dat. Ook op de fiets geef ik nog steeds richting aan. Niet zo overdreven zo hoog met mijn arm, maar bescheiden scheef. Dat doet al bijna niemand meer. Toch doe ik dat, al is het alleen maar om het goede voorbeeld te blijven geven aan anderen hoe het moet en handig is als je weet waar iemand heen gaat.

8 opmerkingen:

  1. Dat zouden ze ook vaker moeten controleren. Ik zeg ook heel vaak, als iedereen zich eens aan de snelheid houd was het verkeer een stuk rustiger. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Ik heb dan de neiging om 45 of minder te gaan rijden, maar doe dat toch maar niet. Men is zo agressief in het verkeer. En hand uitsteken doe ik ook altijd. Bumperkleven mag ook op de bon van mij.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo hoort het ook, ik hou me ook aan de max snelheid.
    Steek mijn hand uit als ik afsla op de fiets, net zo als ik mijn 6 jarige dochter leer.
    Te langzaam rijden is ook levensgevaarlijk is mijn ervaring.

    Deboor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier mag je 60, maar ik ben volgens mij ook de enige die dat doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou me ook altijd aan de snelheid.

    Fijn dat je je hand uitsteekt op de fiets. Erg irritant als je als automobilist stopt om voorrang te geven, terwijl diegene dan af blijkt te slaan... (vooral bij rotondes). Verder is het gewoon veiliger als de rest van het verkeer het kan zien als je afslaat. Ook als je in de auto zit trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn vriend houd zich ook altijd aan de maximum snelheid , tot groot ongenoegen van medeweggebruikers,maar tot groot plezier van zijn portemonnee, het is toch te gek dat je de verkeersregels zou moeten overtreden .omdat anderen haast denken te hebben.ik steek op de fiets niet altijd mijn hand uit,maar wel als er ander verkeer is, s'morgens kom ik meestal geen medeweggebruikers tegen en dan neem ik niet de moeite ,maar verder wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed te lezen dat anderen dit toch ook nog doen :-) Ik voel me altijd de enige op de weg die nog een hand uitsteekt!

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb rijangst en als ik rij, hou ik me braaf aan de regels. Heel vervelend als andere mensen je dan opjagen terwijl ik me gewoon aan de limiet hou. Ik heb dan al genoeg stress, zonder vuile blikken erbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.