dinsdag 11 juni 2013

Nieuwe afstandsbediening en video's

Ik had goede hoop dat de onlangs gekochte (en vooral goed schoongemaakte!) afstandsbediening van de kringloop me uit de brand zou halen om de zenders op de tv te kunnen opsporen omdat mijn universele niet kan doorklikken in het menu. Ik ben vorige maand officieel overgestapt naar glasvezel namelijk en de zenders staan anders ingesteld. Helaas was die tweedehandse zapper niet in orde. Ik heb nog met verschillende batterijen geprobeerd of er leven in zat, maar het was echt einde verhaal. Noodgedwongen heb ik nu toch maar een nieuwe besteld. Dat duurt 2 weken voor die binnen komt. Jammer, maar het was natuurlijk wel het proberen waard voor die 1,50. Ik heb nu erg weinig zenders op de tv. Zo vaak kijk ik niet eens meer, maar net die zenders waar ik wel af en toe naar kijk, zitten er nu juist niet bij.

Ik heb echter een mooie nuttige tijdvulling gevonden als ik niet achter de pc vertoef 's avonds en toch film wil kijken. Om iets anders te doen, heb ik toch meestal geen puf meer voor 's avonds. Ik ben ouderwetse video's aan het bekijken :-) Wat kan weg en wat houd ik nog. Laatste ronde kijken. De Disney films wil ik nog wel bewaren, maar de rest kan bijna allemaal weg, dat scheelt een hoop ruimte in de kast. Ik had er zelfs laatst voor een kwartje per stuk weer een aantal bijgekocht en op die bewuste plank kon echt niks meer bij. Mooie reden om nu iedere dag een film te bekijken en daarna op de stapel om weer terug te geven aan de kringloop!
Jaren geleden moest je een kwartje betalen om een film te mogen huren bij de bibliotheek voor 1 week. Ik zie de kringloop dan ook tegenwoordig als een soort bibliotheek omdat we die in ons dorp niet meer hebben. Ik koop video's, boeken en tijdschriften voor heel weinig. Heb nooit meer boete om ze te laat in te leveren, geen abonnementskosten. Als ze uit zijn, geef ik de meeste weer door (bv collega's/kennissen), gaan weg of gewoon weer retour kringloop. Op die manier krijg ik er ook weer in mijn bezit zelfs.

2 opmerkingen:

  1. Dat is jammer, ja dan kan je inderdaad beter een nieuwe aanschaffen. Hier wordt eerst alles getest voor het in de winkel komt. Ja de kringloop vind ik ook het einde. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik merkte laatst,dat van sommige oude films de beeldkwaliteit toch slecht is. heb je daar geen last van?

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.