vrijdag 13 juli 2012

Tuinesia

Gisteren nog in de stromende regen naar mijn werk gereden om vervolgens met prachtig weer naar huis te gaan en luidde ook meteen mijn vakantie in! Nog even flink gas erop gezet. Het ene viel tegen in tijd en het andere weer erg mee, Daarna met een voldaan gevoel voor maar liefst 6 weken afscheid genomen van het werk. Ik vind het altijd moeilijk om die knop om te draaien en dat duurt altijd wel een paar dagen voor ik eraan gewend ben.

's Middags meteen de hond uitgelaten en daarna richting kringloop gereden. Kleine file zelfs in de bebouwde kom en kon ik zittend nog steeds genieten van de zon en alle pracht aan kleuren van bloemen om me heen. Ik had geen haast tenslotte. Het was ook niet druk in de kringloop in tegenstelling met de zaterdag. Weer een leuk handwerkboek gescoord, uitgebreid kruidenboek en drie dikke pillen om te lezen van Mauve Binchy. Ik begon onlangs aan zo'n boek en dacht eerst, hmmm, ik lees liever thrillers, maar naarmate ik verder las, vond ik toch wel dat het verhaal goed in elkaar zat en kon ik het boek bijna niet meer wegleggen. Dus hup op zoek naar andere delen van haar en drie dikke gevonden voor hele schappelijke prijsjes! Laat de regen maar komen hoor, ik ben onder de pannen! Ik heb ook nog wat achterstand met mijn kasboek, dat kan nu ook prima ingehaald worden.

Later in de middag lekker in de moestuin gerommeld en onkruid verwijderd, De laatste stekken van de tomatenplantjes en pompoenstekken staan nu eindelijk in de tuin. Ik had geen pompoenzaad gekocht, mar gewoon het zaad vorige herfst gedroogd uit een biologische pompoen. Daar zitten immers zoveel zaden in en in zaadzakjes zitten er maar een paar en die zijn al snel tegen de 4 euro. Een gedeelte van het zaad is niet opgekomen, maar een ander gedeelte wel omdat ik steeds bij zaaide. Wellicht dat ik veel te snel resultaten wilde en veel te vroeg had gezaaid. Ik heb er nu echt veel.
De dure zaden van de courgette uit een zaadzakje leverde me slechts maar 1 plantje op.
Vorig jaar had ik een vreemd uitziende tomaat gekocht, ossobucko of zoiets (ossenhart) en daarvan had ik ook zaadjes eruit gehaald. Deze heeft flink wat plantjes opgeleverd. Allemaal wel erg klein nog, dus moet ik geduld hebben of ze het halen. Het weer is ook zo vreemd dit jaar.

Vandaag zou het grijs en regenachtig worden en stond ik tevens helemaal snipverkouden op. Ik dacht al gisteren te merken dat ik wat keelpijn had. Niet best want ik kan ieder moment opgeroepen worden bij de tandarts voor een pijnlijke behandeling nadat de helft van mijn tand eruit was gevallen vorige week.
Mijn potje met echinaeforce maar weer flink gaan aanspreken, want dan ben ik er altijd snel van af, Voor nu even me rustig houden en mijn planning even mijn planning laten met dit grijze weer. Hoewel ... veel lezen staat er toch ook op ;-) Tussen de buien door snel naar buiten kan gelukkig ook.

8 opmerkingen:

  1. Raar hè?;-) dat het lichaam na een drukke periode reageert met een griepachtig iets, beterschap en een fijne vakantie gewenst,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee niet gek :-) Liever dit dan wat anders...

      Marianne

      Verwijderen
  2. Heerlijk he, die boeken van Maeve Binchy. Toen ik nog in Nederland woonde heb ik er een 7tal gekocht en het zijn voor mij boeken die ik wel een paar keer kan herlezen. Jammer dat ik ze nu niet kan aanvullen. Geniet van je vakantie en dat doe je pas als je helemaal niet meer aan je werk denkt, Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er vandaag weer aan kunnen vullen bij de kringlopen ;-) Ze liggen hier regelmatig hoorde ik. Heb er nu ook 7, dus 6 om te lezen nog :-)

      Marianne

      Verwijderen
  3. Wat heb je een heerlijk lange vakantie. Beterschap en ga genieten. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sterkte met niet ziek worden.. en een fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je verdwijnt steeds uit het lees-lijstje. Ik weet niet hoe het komt, Blogger heeft een eigen willetje. Maar ik heb je weer teruggevonden.
    Ik wens je een heerlijke vakantie toe. Niet ziek worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is inderdaad een beetje herfstachtig buiten. Hoewel hier de zon voorzichtige pogingen doet! Beterschap, en hopelijk gaat de verkoudheid snel over.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.