vrijdag 14 november 2014

Van werkdruk naar rust

Ik verlang eerlijk gezegd een beetje naar de komende vrije dagen. Dat heb ik altijd tegen de tijd er vakantie aan komt. Dan is het eerst weken aftellen en dan dagen of zelfs uren. Even weer de knop omzetten en het gevoel krijgen dat het werken eigenlijk alleen maar is voor brood op de plank, min of meer zinvolle tijdsbesteding en je er niet met heel je ziel en zaligheid te diep in mee gaat. Ik zie alles al voor de zoveelste keer voorbij komen. Van centraliseren tot decentraliseren van samenvoegen tot versnipperen, van de ene naam naar de andere naam. Ik zie van te voren al of iets gaan lukken of mislukken, puur door ervaring wat voor anderen nieuw is. Maar ik ben 'slechts' de leek en niet de kenner in dezen, ahum.
Rond deze tijd en juni is het altijd vreselijk druk Iedereen is zijn/haar To Do lijstje aan het afwerken.
En dan ineens begeeft mijn werklaptop het en ben ik verplicht mijn Outlook maar eens op te schonen via het netwerk, omdat ik niet meer bij mijn nodige programma's kan en er geen reserve 'zware' laptop ter beschikking heb. Dat verplichte rustiger werken, geeft me nog rust ook in al die chaos. Verstand en creativiteit op nul. Even geen gehaast omdat dat niet eens gaat. Toch een lekker opgeruimd gevoel. In tijden is mijn Postvak In niet zo mooi leeg geweest. Mooi netjes overgeheveld naar een To Do mapje of een Wacht- of Ooit/latermapje. Alles is nu gesorteerd. Zeker zo'n 600 mails 'verwerkt' vandaag. Best wel fijn dat overzicht en maakt het hoofd ook leeg. Opruimen in andere zin dan spullen. Er is weer overzicht door mijn mapjes. Nee, geen mandjes en niks hoeven te kopen voor deze "Organizer' ronde. :-) Leegte in mijn hoofd. Dat isop zijn tijd ook belangrijk.


1 opmerking:

Hartelijk dank voor je reactie.